Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom det är en hypotetisk fråga så, nej inte en chans. Nu var det ju en hypotetisk fråga, verkligheten är att det skulle aldrig kunna inträffa för dels använder jag frekvent farthållare och dels riskerar jag varken böter eller körkort, står det tex. 80 på skyltarna betyder det att det finns en anledning till varför och då får det gå i 80 oavsett vad medtrafikanterna tycker, det är deras problem om dom vill köra som blådårar.Låt oss hypotetiskt säga att du kört för fort och blivit fotad av en kamera. När polisens brev sen kommer visar det sig att du är helt oigenkänlig mot ditt körkort () och därmed får anmodan från polisen att uppge vem som framförde fordonet. Berättar du att det var du som körde? Eller säg att du lånat ut bilen och föraren då blir tagen av en kamera, hade du uppgett vem som framförde bilen då?
"
Jag kan inte säga hur jag hade gjort, har hamnat på bild en gång pga en bil som körde om mig annars har jag stenkoll på vart kamerorna är, så risken är minimal för mig att fastna i dom. Däremot en radar som polisen har, den risken är större om jag nu mot förmodan skulle köra för fort eller en mobil fartkamera.
Jag hade erkänt. Jag tycker man ska ta ansvar för sina handlingar. Dessutom är det ett frivilligt val att köra för fort.
På samma sätt hoppas jag att den som lånat bilen tänker.
@cirkus Skickade de alltså en kopia på den tagna bilden till dig?
I mitt hypotetiska fall () är enbart en anmodan från polisen utskickad där de vill ha svar på vem som körde bilen eftersom bilden ej matchar ägarens körkort. Ingen bild bifogad. Det är alltså ingen lögn där en ljuger för en polis utan möjligen att en bara inte skickar in pappret på vem som framförde fordonet.
Jodå, det är möjligt. Har det på film från dashcammen. Det var en 90-väg och jag körde lastbil med släp och höll mina 80 km/h. Blev omkörd av en personbil och kameran blixtrade (se bilden nedan stillbilder från dashcammen).Hur kan det vara möjligt? Eller hur funkar kamerorna i Sverige? Om sensorerna finns i din fil kan väl inte nån i den andra filen orsaka dig böter?
Ok det är en annan typ av kameraJodå, det är möjligt. Har det på film från dashcammen. Det var en 90-väg och jag körde lastbil med släp och höll mina 80 km/h. Blev omkörd av en personbil och kameran blixtrade (se bilden nedan stillbilder från dashcammen).
Så jo det är möjligt, det är inte ovanligt att det hamnar 2 bilar på bild, men då kasseras oftast bilderna då de i Kiruna ej kan avgöra vem som kört för fort.
Visa bifogad fil 22243
Lite dumt på det sättet, blev rätt bländad av den blixten. Va inget jag direkt var med på, de är olika tider när de är aktiva också. Personbilen blev förvisso rätt spak efteråt så nog fyllde kameran en funktion i alla fall, att lugna ner trafiken.Ok det är en annan typ av kamera
Exakt samma härJag skulle erkant ... inte for att jag nodvandigtvis ar sa moralisk, utan for att jag ar sa vardelost dalig pa att ljuga att det ar helt lonlost att forsoka.![]()