Bukefalos 28 år!

Hur mycket äter era större hundar?

Sv: Hur mycket äter era större hundar?

35 kg retriever åt förr 4-5 dl torrfoder om dan. Nu har vi gått över till barf, och då får hon ca 600 gram om dan. Det tycker jag är en av de stora fördelarna med att barfa, man kan anpassa hur mycket som helst. Hon har lätt att lägga på sig, då byter jag kycklingen mot kalkon ett tag, tex.
 
Sv: Hur mycket äter era större hundar?

Min jycke som är 75 cm hög och väger 45 kilo får 1,3 dl torrfoder varje dag och ofta lite matrester också. På det håller han sig alldeles utmärkt i hull.
 
Sv: Hur mycket äter era större hundar?

Legolas är 90cm hög och ca 75 kilo.
Han äter 2,5 kilo Priima färsfoder per dag. Till maten får han även kallpressad laxolja eller vetegroddsolja.
Han får inga matrester eller sådant utan bara sin mat plus ben och hundkex med vom i.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 612
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 315
Senast: Farao
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 071
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp