Hur mycket hänsyn tar ni?

Sv: Hur mycket hänsyn tar ni?

Det enda jag tänker på är att inte ringa (eller förstås hälsa på) vid tider då det är stor risk att störa eller väcka folk. Vad gäller att det plingar vid sms, händelser på facebook, mail och liknande så tycker jag att folk får stänga av om de inte vill bli störda.

Jag tycker likadant men har fått utskällning av en person att jag skickat sms för tidigt. Men vet vilka jag inte ska skicka till för tidigt. Är det nåt "viktigt" som ja vill säga medans jag kommer ihåg brukar jag skriva på chatten på facebook. Tänker att man får skylla sig själv om man har det ljudet på!
 
Sv: Hur mycket hänsyn tar ni?

Skönt att vi verkar eniga om att mail, chattar och privatmeddelanden får man väl ta ansvar för huruvida man har störande aviseringar till eller inte :).
 
Sv: Hur mycket hänsyn tar ni?

Jag har aldrig ljud på min mobil så mig kan man ringa och smsa dygnet runt, men kanske inte förvänta sig svar...

Det där med svar, ja. Svarstider från min sida går lätt upp till 10 timmar. Dels pga jobb då jag inte får ha telefonen med mig, dels för att jag ibland läser sms:et och tänker "ska svara sen" men givetvis glömmer bort det.

Någon nämnde att en medryttare vid uteblivet svar sms:ade på nytt varje kvart. Jag hade blivit rätt fundersam om jag efter en arbetsdag kommit ut och sett att jag har närmare 40 nya sms :eek:
Det är nog tur att de två jag sms:ar mest med har samma jobb som jag och inte blir griniga på tolv timmar utan något svar :p
 
Sv: Hur mycket hänsyn tar ni?

håller med, hade något skickat sms så frekvent hade jag blivit väldigt orolig!

min mobil är rätt inaktiv, inte så mycket samtal och sms, men ska jag ringa någon så är det mellan 9-21 ungefär, något förskjutet på helgen, är jag tveksam om tiden så skickar jag sms först. Sms skickar jag inte före sju eller efter typ halv elva.. internetmeddelanden däremot går iväg när som helst.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 559
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 431
Senast: Luleå
·
Hästvård Jag känner mig lite rådvill så provar att kolla här då jag känner mig lite förvirrad ang en hudförändring som har ändrat symptom/plats...
Svar
6
· Visningar
1 858
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp