Hur mycket vatten är normalt för valp?

ElektraDelight

Trådstartare
Har en liten sötnöt hemma på 13 veckor!

Är avmaskad & vaccinerad, äter "normalt"? (hon har mat tillgängligt hela tiden & äter när hon är hungrig), frisk & pigg.

Men hon dricker fruktansvärt mycket? Jag vet inte vad som är normalt. Men till min stora har jag haft en mellanstor skål som jag bytt vatten i varje morgon. Och de har nog aldrig hänt att han tömt hela den. Då är han ändå size större (pitbullkorsning). Men nu har jag stor skål & fyller upp den morgon + eftermiddag.

Hur mycket dricker en valp? Är de onormalt?

Som sagt, inga fysiska konstigheter annars.

Trixie :love:

32781708.jpg


"Storebror" Fester
32781733.jpg
Storebror & Lillasyster!
32781715.jpg
 
Sv: Hur mycket vatten är normalt för valp?

Varför har du maten framme hela tiden? Inget jag skulle välja. Så lätt att man får en hund som inte vill äta ordentligt eller en som äter för mycket och blir tjock. Det är ju viktigt att du har koll på näringsintaget så hon håller sig i alldeles lagom hull och får i sig allt hon behöver.

Om hon äter mycket torrfoder så kan hon mycket väl bli törstig av det. En del valpar kan nästan så och dricka för att det är kul också..
Men om du är orolig så kontakta en veterinär.

Är du förresten säker på att det är valpen som dricker så mycket? De är ju ändå två om vattenskålen?
 
Sv: Hur mycket vatten är normalt för valp?

I hela mitt liv har vi haft våra hundar på fri tillgång. Aldrig haft en tjock hund, aldrig en mataggressiv & aldrig någon som lidit utav magproblem.

Självklart har jag koll på hur mycket jag heller upp & hur mycket hon äter utav det. Rådfrågade vetrinär om de var ok att ha henne & så länge hon inte överäter eller äter för lite så är de inga problem.

Tänkte ringa vetrinär imorgon och höra. Ändå dags för en spruta till. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 251
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 514
Senast: nilie
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 354
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp