Hur nära bor en granne?

Bor i stan och räknar de i samma trappa och vissa som bor i den andra trappan som jag regelbundet träffar på i garaget/soprummet/mataffären eftersom vi verkar ha liknande tidtabell. När det gäller vänner/släkt så brukar jag räkna att de som bor inom ca 100 meters radie är grannar.
 
Vi bor utanför byn, och vi räknar andra gårdar utanför byn som grannar. Däremot känns inte de som bor inne i byn som våra grannar. Fast å andra sidan beror det ju på sammanhang också. Hade jag stött på någon från byn inne i stan och jag skulle presentera dem för någon hade jag nog ändå sagt att de var våra grannar.
 
Min uppfattning är samma som de flestas här, men det finns folk i min by som inte tycker vi är grannar då vi bor 200 m resp. 900 m ifrån varandra.
 
På samma lilla väg som mig. De som bor på de närliggande/korsande vägarna, i de närmaste husen (från min väg sett) = "nästan-grannar".
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 614
Senast: Pratsch
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 709
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 103
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp