Jag är så trött

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag vill alltid ha något sött per dag. Det blir ofta en muggkaka.

Frukt och bär är inte alls samma sak och ersätter inget.
En väl dokumenterad och inte osannolik "biverkning" av att leva med övervikt och överdrivet sötintag (obs, en muggkaka per dag i frånvaro av annat sött är inte ett dugg överdrivet) är diabetes. Som du skyr som pesten när det gäller mediciner med väldigt små risker för att behandla dina sjukdomar. Problemet är att ångest, fobi och rädsla inte hjälper till alls i att göra det som skulle hjälpa till. Det är inte rationellt för fem öre. Jag gissar att en bra fungerande medicinering (även om den inkluderar en minimal risk för ökad insulinresistens) skulle kunna minska din risk riktigt rejält för att i framtiden hamna i att hantera en diabetes-sjukdom. Du kanske skulle kunna diskutera din rädsla inför diabetes med vården och lyssna på vad de rekommenderar?
 
Text


Ja, jag vill alltid ha något sött per dag. Det blir ofta en muggkaka.

Frukt och bär är inte alls samma sak och ersätter inget.
Att du vill behöver inte att du måste. Jag vill ha något sött också varje dag. Jag har inte självbehärskning nog att hindra mig från att ta för mig om jag har hemma.
Lösning:
Jag har inte såna saker hemma så blir det inget onyttigt småätande.

Socker gör bara kroppen illa, och är okej då och då när man vill sätta guldkant på tillvaron. Så egentligen finns det ingen som helst anledning att ha sånt hemma
 
Finns väl indikationer på att socker gör en tröttare och att socker också kan försämra sömnkvaliteten, så vitt jag förstår.

Om du @Wille försöker få i dig ordentliga måltider med regelbundna mellanrum (ja jag förstår att det är svårt) så kan jag tro att ditt sötsug minskar OCH att energin hålls på en jämnare nivå.

Åtminstone för mig är det så att om jag slarvar med maten så blir jag trött och hängig och allt känns bara jobbigt.
 
Jag har inte möjlighet att simma p.g.a. min ekonomi. Jag vägrar att cykla på vintern. Resten vet jag inte hur man gör.

Och jag vet faktiskt inte hur jag ska få till träning hemma. Jag klarar ju liksom inte ens av att yoga eller borsta tänderna. Tandborstning sker jävligt sporadiskt.

Motionscykel inomhus menar jag eller crosstrainer.

Nä det handlar mest om att göra saker fast en inte känner för det tyvärr..
Orkar är ju ett vitt begrepp, rent fysiskt har du inga motsättningar men psykiskt.
En får göra lite våld på sitt egna tankesätt för att må bättre
 
Vad gör du om du får ex.vid influensa/förkylning med högre feber/blodtrycksfall om du ställer dig upp för kvickt/lite lågt blodsocker/för lite sömn och får yrsel?

Yrsel är ju ändå inte något superovanligt liksom.
Man kan åka på kristallsjuka också och där kan vi prata yrsel. Men precis som med biverkningar så går det ju över. Det är bara jobbigt just där och då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 518
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 211
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 573
Senast: Trott
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej. Dethär är en sak som jag har tänkt på om jag skulle skriva här för det är ganska känsliga saker och många kanske inte delar om...
Svar
19
· Visningar
2 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp