Hur näta inglasad balkong?

Andromedae

Trådstartare
Hej!
Vi kommer snart att få hem en fyrbent familjemedlem, och jag funderar lite på hur vi ska göra med vår balkong. Vi har en stor inglasad balkong med skjutfönster som vi använder mycket, och självfallet vill vi kunna fortsätta så. Lägenheten har en tendens att bli väldigt varm när solen ligger på (vilket den gör en stor del av dagen) och vi brukar då öppna, men jag funderar lite på hur vi ska göra när katten kommer för att inte riskera några olyckor.

Tills dess att vi har kommit fram till en lösning blir det självfallet till att ha stängt på balkongen när katten har tillgång till den, men jag vill ordna något som håller i längden.
Vi kan inte borra i fönsterramarna (eller någonstans på balkongen), och inte heller ersätta någon av rutorna med nät, tyvärr. Kan man snickra ihop någon slags ram med nät och ställa upp framför fönstret när det ska stå öppet kanske? Går det att ordna så att det blir tillräckligt stabilt?

Tacksam för input av alla de slag.
 
Sv: Hur näta inglasad balkong?

Ja, den har jag sett... Problemet är att det där är en lösning där personen har bytt ut två av fönstrena mot nät, något som vi alltså inte kan göra.
 
Sv: Hur näta inglasad balkong?

Ja, den har jag sett... Problemet är att det där är en lösning där personen har bytt ut två av fönstrena mot nät, något som vi alltså inte kan göra.

jag vet att jag sett annan lösning på ett annat kattforum men hittar den inte just nu...:(
 
Sv: Hur näta inglasad balkong?

Tills du hittar en lösning så kan du ju enkelt göra en nätdörr att ha ut till balkongen så ni iaf får in luft i lägenheten och katten kommer inte ut.
 
Sv: Hur näta inglasad balkong?

Det var smart!
En nätram som man ställer upp framför dörren torde ju vara betydligt enklare att göra stabil än en liknande i fönstret. Tack för idén :D
 
Sv: Hur näta inglasad balkong?

Det är hur smidigt som helst. Finns det inte plats för gångjärn så är det ju bara att lösa på annat sätt, haspar eller vad som, på något sätt så kan man ju fixa en låsning, dörrkarmen är ju av trä så det går ju att skruva i!

Går ju såklart göra till vanliga fönster med om man vill kunna ha öppet.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
2 948
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 901
Senast: Habina
·
Hemmet Postar här istället för i kattforumet eftersom det egentligen inte handlar om djuren. Jag har köpt en bostadsrätt och vill då näta in...
2 3
Svar
42
· Visningar
12 104
Senast: Ramona
·
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 203
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp