Hur öppna flaska utan flasköppnare?

R

Raderad medlem 6459

Ja, alltså, jag har en flaska jag vill öppna men äger ingen kapsylöppnare. Orkar inte masa mig till affären och inga grannar hemma på min våning. Finns det nåt sätt att få bort den förbannade kapsylen på?
 
När jag var runt 20 fanns det alltid på alla fester minst en man som ville öppna ens flaska med sin snusdosa. Frågade man efter en öppnare var det alltid någon som sa "jag kan öppna den med min snusdosa istället!", även om öppnaren fanns tillgänglig. Det irriterade ihjäl mig då, men om du har en snusdosa så är det kanske ett bra tips?
 
@Manza Kom hit och fixat åt mig!!

@julgrisen Attans. Inte en snusdosa så långt ögat når. Minns även tonårskillar som öppnade flaskor i dörren :confused:. Fattade aldrig vad de gjorde.
 
När jag var runt 20 fanns det alltid på alla fester minst en man som ville öppna ens flaska med sin snusdosa. Frågade man efter en öppnare var det alltid någon som sa "jag kan öppna den med min snusdosa istället!", även om öppnaren fanns tillgänglig. Det irriterade ihjäl mig då, men om du har en snusdosa så är det kanske ett bra tips?

Kniv, gaffel, tändare eller vad som helst som inte är bräckligt fungerar till vanliga kapsyler.

En liten instuktionsfilm :)

 
Snusdosa är enligt min mening överskattat, en vanlig bordskniv brukar vara bättre :up:

Knäck inte halsen på flaskan bara (fast när jag gjorde det var jag iofs redan full :o).
 
Tändare går bra att använda, likt snusdosa. En aluminiumburk (typ coca Cola-burk) kan oxå användas som hävstång. Jag har även öppnat med skaftet på en sked, men beror på hur det är format. Finns ju de som öppnar med tänderna, men det är inget jag skulle försöka mig på.
 
När jag var runt 20 fanns det alltid på alla fester minst en man som ville öppna ens flaska med sin snusdosa. Frågade man efter en öppnare var det alltid någon som sa "jag kan öppna den med min snusdosa istället!", även om öppnaren fanns tillgänglig. Det irriterade ihjäl mig då, men om du har en snusdosa så är det kanske ett bra tips?
Brukar funka även med en kniv eller en tändare :up:
 
Jag tycker det känns helt omöjligt att öppna flaskor på alla märkliga smarta sätt folk pratar om. Förstår inte hur det går till alls! :o :D
 
Har du ingen snusdosa så öppna med kortsida skaftet på en vanlig bordskniv. Sätt kortsidan under kapsylen, håll runt flaskhalsen precis under skaftet och bänd upp kapsylen. Fungerar inte detta så sätt kapsylkanten mot en kant som är oömtålig och slå rakt ner på kapsylen (gör det INTE mot ett träbord el. Likn.)
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 498
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 873
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 182
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp