Hur öppna flaska utan flasköppnare?

Jag är faktiskt imponerad, @niphredil :up: För mig tog det ett tag innan jag fick in tekniken.
Det gick fort faktiskt! Först petade jag med en kniv, lite oengagerat, och fick ingen ordning på det. Sen slog jag den lite småförsiktigt mot dörren, där låskolven går in liksom, men ingenting. Sen tog jag en sked och liksom slog lite på den och sen kunde jag knuffa upp den med hjälp av kila in skeden.

Är övertygad om att det var mitt dedikerade förarbete som gjorde susen :up:.
 
Ja, alltså, jag har en flaska jag vill öppna men äger ingen kapsylöppnare. Orkar inte masa mig till affären och inga grannar hemma på min våning. Finns det nåt sätt att få bort den förbannade kapsylen på?
Paraply ? :angel:
funkade i mina tonår- dock får man sila bort kork sedan ...:p
 
nope - var bara utan glasögon :rofl:

Fö tilllhör jag de förtappade som inte dricker vin- om det inte råkar vara vitt med bubblor i :D
Jag dricker ÖL !:up:
iskall öl , helst på en mycket solig och varm dag (men det funkar inomhus när det är kallt ute ;) )

O_o Öl korsar inte dessa läppar (längre). Allt i vin-väg går bra dock :up:
 
Gör inte det, sup till :up:
Jag har EN gång varit stupfull och skrivit på buke ( det var dessutom i en ulvlek)
- och alla bara : Va? Vad sjutton skrev hon :confused:
Och mera sjutton- vad menade hon ?
Det var efter det jag bannlyste att dricka och skriva offentligt samtidigt :D
( Fö så tyckte jag att det var en lysande idé att helt solo hemma efter att exet flyttade ut i höstas att fira med att öppna skumpan som samlat damm i kyslkåpet )
Jag hade ont i skallen dagen efter då jag dessutom tyckte att jag skulle fira så hårt att jag tog slut på hela flaskan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: julgrisen
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 624
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp