Bukefalos 28 år!

Hur öppna flaska utan flasköppnare?

Ja, alltså, jag har en flaska jag vill öppna men äger ingen kapsylöppnare. Orkar inte masa mig till affären och inga grannar hemma på min våning. Finns det nåt sätt att få bort den förbannade kapsylen på?
På aktiviteter med jobbet har vi öppnat flaskor med hästskor, tåkappan. ( man tager vad man haver ;) )

Tänker mig att en bordskniv borde funka likvärdigt.
 
Säger också tändare eller kniv, men akta för fasiken fingrarna!

Jag har hört (:angel:) att man kan skrapa upp huden rätt bra på kapsylen om man slinter. :D
 
Jag utgår ifrån att det var sista flaskan i kylen (dvs Hosey får inget) och att du äter upp de sista skivorna salami som tilltugg också, i sann manlig anda?
Hosey är bortrest :(. Därav dränker jag mina sorger i cider och äter kakor till middag. Misären!
 
@mandalaki Det är jättegod cider faktiskt:

928059.jpg




Obs jättebild. Haha vafan inte blir den förminskad heller? :D

Men ändå - ingen Hosey! Borde vara olagligt för honom att lämna landet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: julgrisen
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 625
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp