Hur ofta byta handdukar, då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att det är skillnad på hur man torkar sig? Virar man bara in sig i en handduk, typ likt man gör i en morgonrock och torkar så en stund medan man gör annat eller torkar man sig verkligen fysiskt med handduken? Jag är torkar mig, mellan tårna, vid hudvecken, under brösten osv. Jag vill vara riktigt torr när jag drar på mig kläder igen och har aldrig "lufttorkat" eller "självtorkat" i en handduk. Det får mig att tänka, är verkligen handduken då HELT ren när man dragit den över benen och mellan tårna och i hudveck osv? Skiter är man ju inte när man kommer ur duschen, men hudflagor är det väl? Varför tvättar man annars sin handduk? Då räcker det väl bara att torka den, om man ju är ren redan. Då är handduken ren, men fuktig, så bara torka och på det igen i evigheters evigheter. Eller? Varför tvätta något rent ens?
Klart den inte är Helt ren... men den är inte smutsigare för att någon annan använt den än den är för att jag använt den tänker jag. Tvärtom är säkert flera i min familj renare än mig. :D Nu bor jag ju ensam och gnuggar inte så noga med handduken som du beskriver så för mig är frågan lite m00t, men jag skulle tycka det var slöseri att slänga handduken rätt i tvätten bara för att någon annan råkat använda den en gång.
 
Klart den inte är Helt ren... men den är inte smutsigare för att någon annan använt den än den är för att jag använt den tänker jag. Tvärtom är säkert flera i min familj renare än mig. :D Nu bor jag ju ensam och gnuggar inte så noga med handduken som du beskriver så för mig är frågan lite m00t, men jag skulle tycka det var slöseri att slänga handduken rätt i tvätten bara för att någon annan råkat använda den en gång.
Att använda en handduk en gång och sedan tvätta anser jag också vara slöseri. Men att varje person har egen handduk/badlakan/vad man kallar de olika och tvätta efter ens egen känsla efter att ha använt den mer än en gång är en annan sak.

Vi hade olika hängare när barnen bodde hemma. Vi hade vissa handdukar som var våra egna också, som vi alltså inte tog i lådan. Dotterns var blå, ena sonens var grön, andra sonens var röd och jag hade en randig. Dessa var no no för alla andra att ta. Nu när de inte bor hemma har de själv sina handdukar också, de valdes pga att det är deras favoritfärger och vi har alltid respekterat varandras. Alla andra handdukar har varit våra gemensamma så att säga, men har äldsta sonen tagit en handduk som hänger på hans krok så använde givetvis inte vi andra den, den var "paxad" av honom. Jag är själv uppvuxen så och ser inga problem med det.

Här är också mina handdukar, badlakan whatever i alla olika färger och mönster så inte bara en enhetlig färg på alla. :)
 
Att använda en handduk en gång och sedan tvätta anser jag också vara slöseri. Men att varje person har egen handduk/badlakan/vad man kallar de olika och tvätta efter ens egen känsla efter att ha använt den mer än en gång är en annan sak.

Vi hade olika hängare när barnen bodde hemma. Vi hade vissa handdukar som var våra egna också, som vi alltså inte tog i lådan. Dotterns var blå, ena sonens var grön, andra sonens var röd och jag hade en randig. Dessa var no no för alla andra att ta. Nu när de inte bor hemma har de själv sina handdukar också, de valdes pga att det är deras favoritfärger och vi har alltid respekterat varandras. Alla andra handdukar har varit våra gemensamma så att säga, men har äldsta sonen tagit en handduk som hänger på hans krok så använde givetvis inte vi andra den, den var "paxad" av honom. Jag är själv uppvuxen så och ser inga problem med det.

Här är också mina handdukar, badlakan whatever i alla olika färger och mönster så inte bara en enhetlig färg på alla. :)
Det blir ju olika konstellationer efter olika hushåll. Enda gången någon annan använder mina handdukar är när jag har gäster och de får förstås en ren när de kommer, men när de åkt använder jag dem friskt tills jag tycker de behöver tvättas. :D Om de inte känns sunkiga förstås, men det har nog aldrig hänt.

Hemma när jag växte upp hade vi varsin hand-handduk (den lilla som hänger vid handfatet) men delade badhanddukarna hejvilt. Jag ser inga problem med endera utan tycker mest det är lite intressant.
Vi badade bastu, delade badkar och allsköns tillsammans också.
 
Det blir ju olika konstellationer efter olika hushåll. Enda gången någon annan använder mina handdukar är när jag har gäster och de får förstås en ren när de kommer, men när de åkt använder jag dem friskt tills jag tycker de behöver tvättas. :D Om de inte känns sunkiga förstås, men det har nog aldrig hänt.

Hemma när jag växte upp hade vi varsin hand-handduk (den lilla som hänger vid handfatet) men delade badhanddukarna hejvilt. Jag ser inga problem med endera utan tycker mest det är lite intressant.
Vi badade bastu, delade badkar och allsköns tillsammans också.
Jag tycker också det är intressant hur olika man kan göra. Bara man inte dömer varandra för att man inte gör som en själv så tycker jag allt är ok. :)

Jag minns att min handhandduk som barn var en som min bonusmormor "sytt", den var randig i många olika färger på vit botten. Hade den i många år och älskade den :D Vi hade krokar vid handfatet med våra namn på också. En period 7 barn och två vuxna, många krokar!
 
I övrigt är jag nog rätt äcklig jämfört med många andra här inser jag. Definitivt inget papper på toasitsen och skulle i knipa kunna dela tandborste med partnern om det krävdes. Jag gör liksom äckligare saker än så.

Men exakt :laugh: tar jag hans kön i munnen tänker jag att jag nog kan dela tandborste om det krisar :D


Jag byter badlakan när det behövs, vilket jag inte upplever är jätteofta - varannan vecka kanske? Vi är särbos så mestadels är det bara jag som nöter på dem. Han duschar nästan aldrig hos mig pga har gjort det innan han kommer hit, jag duschar hos honom ibland pga vedeldad panna och fantastisk temperatur på varmvattnet.

Handdukarna byter jag oftast varje vecka.
 
Men exakt :laugh: tar jag hans kön i munnen tänker jag att jag nog kan dela tandborste om det krisar :D


Jag byter badlakan när det behövs, vilket jag inte upplever är jätteofta - varannan vecka kanske? Vi är särbos så mestadels är det bara jag som nöter på dem. Han duschar nästan aldrig hos mig pga har gjort det innan han kommer hit, jag duschar hos honom ibland pga vedeldad panna och fantastisk temperatur på varmvattnet.

Handdukarna byter jag oftast varje vecka.
Det är väl också en grej som skiljer sig... När jag var gift tog jag aldrig hans kön i munnen... Ofräscht tycker jag. Kanske speglar sig i hur man tänker om handdukar också....
 
Men exakt :laugh: tar jag hans kön i munnen tänker jag att jag nog kan dela tandborste om det krisar :D


Jag byter badlakan när det behövs, vilket jag inte upplever är jätteofta - varannan vecka kanske? Vi är särbos så mestadels är det bara jag som nöter på dem. Han duschar nästan aldrig hos mig pga har gjort det innan han kommer hit, jag duschar hos honom ibland pga vedeldad panna och fantastisk temperatur på varmvattnet.

Handdukarna byter jag oftast varje vecka.
Alltså jag kan ta det mesta i munnen, men aldrig någon annans tandborste! :arghh: 😂
Jag hånglar i och för sig inte heller. Hellre någons rövhandduk då.
 
Oj jag har verkligen ingen aning.. men vi delar handduk och när maken tycker att den gjort sitt hamnar den som golvhandduk tills det är dags för nästa att bli golvhandduk och då byts det osv.
Har inga problem att dela tandborste med maken vid kris. Använder gärna hans kalsonger men självklart nytvättade, återanvänder inte mina trosor heller så...
 
Det är väl också en grej som skiljer sig... När jag var gift tog jag aldrig hans kön i munnen... Ofräscht tycker jag. Kanske speglar sig i hur man tänker om handdukar också....
Går det ens att ha "fräscht" sex på något sätt? Jag skulle tro att majoriteten som idkar sex också har oralsex. Antagligen är det ännu vanligare än samlag. Jag tror inte att det speglar synen på handdukar.
 
Jag duschar bara två-tre gånger i veckan (har kontorsjobb, är nästan aldrig i stall, tränar inte så jag blir svettig). En handduk räcker länge för mig :D Byter när den börjar bli för mjuk, efter kanske tre veckor eller så. Har en separat till håret.
Hand-handduk byter jag varje vecka, både på toa och i köket.
 
Delar duschanduk med sambon, jag brukar dock springa runt i handduk en stund efter duschen och lägga den någon annanstans. Sen när sambon städar slänger han handdukar på ”fel” ställen i tvätten så hinner aldrig bli använda så länge 😁 hand handdukar byter vi när de behövs, den är blöt eller sådär. Brukar bli en gång i veckan
 
Bor själv och byter alla handdukar och badlakan en gång i veckan, jag luktar på dem och synar dem och är de fläckiga eller luktar sunkigt byter jag oftare. Sommartid när man är på stranden så får badlakanet vara strandbadlakan ett par ggr efter att ha hängt i badrummet en vecka :D
 
Det är väl också en grej som skiljer sig... När jag var gift tog jag aldrig hans kön i munnen... Ofräscht tycker jag. Kanske speglar sig i hur man tänker om handdukar också....
Fast det gör man nog heller inte med en karl som inte är ren...! Det skulle verkligen vara motbjudande, för att inte säga omöjligt.
 
Fast det gör man nog heller inte med en karl som inte är ren...! Det skulle verkligen vara motbjudande, för att inte säga omöjligt.
Jag tycker tanken är motbjudande oavsett hygien, jag. :) och min fiffi är inte heller ett området jag vill ha någons mun på/i. Nu VET jag att jag är udda dock. :)
 
Jag bor själv och byter vanliga handdukar (såna man torkar händer/ansikte på) en gång i veckan. Badlakan (såna man torkar sig på efter dusch) byter jag mer sällan, men då duschar jag heller inte exakt varje dag.
 
Det är väl också en grej som skiljer sig... När jag var gift tog jag aldrig hans kön i munnen... Ofräscht tycker jag. Kanske speglar sig i hur man tänker om handdukar också....

Nä jag delar inte tandborste med någon och generellt inte handduk men (rent) kön i munnen händer definitivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
2 691
Senast: dobbis
·
Äldre Vet inte riktigt vart tråden ska placeras, här eller hem och hobby. Det är mest antalet jag undrar över eller snarare de som har fler...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 972
Senast: Tiffanys
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 532
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 337
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp