Hur ofta kan man HOPPA per vecka???

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Idrus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 6 459
Sv: Hur ofta kan man HOPPA per vecka???

Jag är mer dressyrfantast än hoppfantast, men en gång i veckan försöker jag hoppa nu när jag kommit igång, två om jag hinner/orkar/har lust och markpersonal. Då hoppar jag gymnastik en gång, studs, 5 ½-or, cavaletti. Sedan har jag en dag till när jag kanske lägger upp en liten bana, enkelhinder och läskiga hinder.

På ridskolan kan hästarna hoppa upp till 4- 5 ggr i veckan , 2 hoppgrupper , och sen alla grupper hoppar 2 ggr/ termin.
Men det blir mkt , tycker jag.

Polly_Mulle skrev:
Jag är mer dressyrfantast än hoppfantast, men en gång i veckan försöker jag hoppa nu när jag kommit igång, två om jag hinner/orkar/har lust och markpersonal. Då hoppar jag gymnastik en gång, studs, 5 ½-or, cavaletti. Sedan har jag en dag till när jag kanske lägger upp en liten bana, enkelhinder och läskiga hinder.

Jaha, jo, dressyr är kul om man har en bra häst till det ;) :angel:

Liknande trådar

Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Hermelin
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 446
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Edla
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 864
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka