Bukefalos 28 år!

Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Håller med i det du skriver, det är jättetrist när någon känner att de måste lägga av buke för att må bra. Då har det gått alldeles för långt!

Att bli ifrågasatt är ju en del av diskussionen. Om ingen ifrågasätter någonting så blir det ju ingen diskussion överhuvudtaget o då skulle hela forumet vara ganska onödigt. Men steget från att i normal artig ton ifrågasätta till att göra detsamma genom att förlöjliga någon, det steget är lååångt. Och när man till sådana metoder för att själv framstå i bättre dager eller vad det nu går ut på, ja då borde man nog tänka igenom om man alls ska skriva något. Ibland undrar jag om dessa användare beter sig likadant i verkliga livet, när de inte har ett anonymt nick att gömma sig bakom?
Det som gör mig fundersam är vad som händer med denna klick användare som i tråd efter tråd beter sig lika illa. Händer något alls? Andra användare blir ju bannade utan att man ens förstår vad de gjort, medan denna klick uppenbarligen får fortsätta med sitt beteende. Eller anses denna klick "sätta krydda" på buke på något sätt? Är det meningen att en viss del mobbing ska förekomma för att göra det hela intressant?
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Även jag är intresserad av hur mycket som ska tålas från vissa användare. Tydligen får somliga bete sig precis hur illa som helst i tråd efter tråd utan att något alls händer, vissa trådar urartar till rena sandlådan. Det borde väl vara bättre att ta itu med sådana användares nät-attityd än att låsa tråd efter tråd eller hänvisa andra användare till andra trådar eller ignorera-knappen? Visst kan man sluta skriva o läsa i en tråd som spårar ur o man kanske känner sig påhoppad av en viss användare, men om man resonerar så hela tiden så blir utrymmet för bra diskussioner ju allt mindre.

När man trianglat något o ingenting sedan händer så skulle det också vara bra att få en motivering till att användaren ifråga ändå får fortsätta obegränsat med att bete sig illa mot andra.

tack för att du skriver det

KL

En del argumenterar kronsikt med sk. "härskar teknik" där den andre

Förlöjligas
Dubbelbestraffs ( damned if you do - damned if you don't)
Påförs skuld och skam

Det verkar vara vissa människors sätt att leva och andas och kommunicera med andra på ett totalt respektlöst sätt oavsett vilket forum de befinner sig på. Dessa ser sig själva som de största offren dessutom

Jag upplever dessutom att både moderator och faderator ser det mer som ett "krig mellan två sidor" än att var och en får ta ansvar för hur denne beter sig och uppför sig

Vi är alla människor och ingen här är jesus - men jag undrar varför tillåts vissa notoriskt :confused:

Om man går in på vissa användares profiler så är de ofta bara akivia i en eller ett par tjaffstrrådar där de "gör det de gör" spelar mindre roll vem de tampas med eller p vilket forum- bara någon ställer upp och försvarar sig, eller snarare ställer upp på att svartmålas

jag har slutat triangla

Är det tom tillåtet att skriva ( och det får stå kvar) att någon önksar livet ur sin sjuka häst - ja då är det ingen vits tycker jag

Man kan vara oense och ifrågasätta varandra men ofta påstås rena lögner, saker förvrids, och det är ren och skär förföljelse

Och Nej jag talar inte i egen sak
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jo härskartekniker är det många som är bra på och tydligen utan att ens inse det.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

*kl*

Jag har aldrig trianglat något inlägg utan säker bara fått inlägg trianglade :cool:

Tar inte folk det här på FÖR stort allvar :confused: Ett internetforum HUR kan det bli hela ens liv och man blir så påverkad att man inte vill vara kvar för någon annan tjafsar med en? Lite distans i vardagen kanske inte hade skadat.

Det finns ignorerarknappen, använder någon den? Det verkar inte så...
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Höj blicken. Du behöver inte anmäla sånt som handlar om dig själv. Jag anmäler mycket men det gäller nästan aldrig påhopp på mig.

Gäller det mig själv ger jag hellre igen:)
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Samma här! Har aldrig anmält något som varit riktat mot mig själv, bara mot andra.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Skönt! Då är det inte bara jag som är en ond människa:)

Man kan ju inte både ge igen och anmäla, man måste välja. Och då får man låta bli att anmäla. Även om det förmodligen skulle verka mer väluppfostrat än att ge igen.

När jag anmäler påhopp på andra är det ofta när jag blir redigt förbannad om nån diskuterar artigt och balanserat och får en jävla idiot utan argument i strupen.

Fast jag HAR anmält påhopp på mig själv också, några få gånger. Då har det varit så fula grejer att jag skulle få ta i så grovt när jag gav igen att jag skulle riskera bli bannad - och när vederbörande inte vore värd att bli bannad för.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Min sambo berättade nyss om att forskning visar att det ofta är negativt för den mentala hälsan att vistas mycket på internetforum/communitys. Konstigt nog har det inte forskats så mycket kring detta tidigare. Att TV i stora doser är skadligt för den mentala hälsan är ju känt sen länge, men internetforum ska enligt denna undersökning vara värre. Man får så mycket information att sålla, hjärnan jobbar för högtryck och inte sällan har användare en mycket negativ ton sinsemellan...

Jag tycker inte alls att det är konstigt. Det är så lätt att säga att man inte ska ta saker personligt, men det blir ju negativa intryck att processa när man blir förlöjligad, hånad eller utsatt för andra typer av härskartekniker. Likadant när man läser sådana inlägg som inte rör en själv. Sedan är det ju olika hur mycket vi påverkas, förstås.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

*kl*
Tar inte folk det här på FÖR stort allvar :confused: Ett internetforum HUR kan det bli hela ens liv och man blir så påverkad att man inte vill vara kvar för någon annan tjafsar med en? Lite distans i vardagen kanske inte hade skadat.

Ja eller så har man kommit längre än "skolgården" och vill något annat än "tuffa brudar" som ger igen.

Har man själv inte var en tuff brud som dominerat på skolgården så kan det blir jobbigt här, särskilt om man vill ngt annat än att gnabbas och ge igen. Det finns andra förhållningssätt liksom :angel:

Man kan lära sig och stå på sig - men vill man det - vill man tjaffsa med människor på den nivån?

NO. bad energi...... Den får bo hemma hos dem

Jag hörde ganska nyligen en udnersökning där det visade sig att många använder internet för att få utlopp för sin ilska

Nooo Kidding
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Tjena helgonet, i tråden du tänker på har du tjafsat exakt lika mycket med mig som jag tjafsat med dig:p
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Men det är väl bara att använda ignorerarknappen om man inte vill fortsätta tjafsa men jag får intrycket att folk inte gör det utan istället blir "offer" och "det är så synd om mig att jag måste sluta skriva här för alla är elaka"

Då får man väl skylla sig själv om man inte trycker på den knappen då. Det värsta jag vet är trådar som börjar med "Hej då nu slutar jag skriva här" :crazy:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Ja, det är så fånigt. Det är ju bara för att ta hämnd på nån.

Däremot, att sluta skriva här ett tag för att man är trött på folk är ju helt okej - om man gör det i tysthet, utan att demonstrera.

Men det där Ni är dumma, jag är sårad, hej DÅ - det är bara barnsligt.

I synnerhet som de flesta dyker upp väldigt snart igen:D
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Ja eller så har man kommit längre än "skolgården" och vill något annat än "tuffa brudar" som ger igen.

Har man själv inte var en tuff brud som dominerat på skolgården så kan det blir jobbigt här, särskilt om man vill ngt annat än att gnabbas och ge igen. Det finns andra förhållningssätt liksom :angel:

Man kan lära sig och stå på sig - men vill man det - vill man tjaffsa med människor på den nivån?

NO. bad energi...... Den får bo hemma hos dem

Jag hörde ganska nyligen en udnersökning där det visade sig att många använder internet för att få utlopp för sin ilska

Nooo Kidding


Nä nu orkar jag inte med mer skenhelighet från din sida:eek: Ta fram spegeln, damen:idea:

KL

Jag kom att tänka på, apropå skolgårdar:angel: - den där ungen som ger andra tjuvnyp bakom ryggen och som sen skriker som en stucken gris på fröken så fort någon ger ett tjuvnyp tillbaka:cool: Förstår inte hur jag kom att tänka på det:angel:

Och att hota med att sluta skriva i tid och otid;) Ja om buke betyder att man förlorar nattsömnen för att det är så viktigt att alla på buke älskar en så ja. då är det kanske bra idé att lägga av och fundera över sitt liv och hur man ser på sej själv:crazy:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Men det där Ni är dumma, jag är sårad, hej DÅ - det är bara barnsligt.

I synnerhet som de flesta dyker upp väldigt snart igen:D

Exakt,:devil:

Dessutom är folk som gör sej själva till kränkta offer så fort någon annan person har en annan åsikt än de själva något av det jag har svårast för:o

På mej har personer som gör sej till offer motsatt effekt mot vad dom avser...
det spelet går ut på att ge andra dåligt samvete, men som sagt, hårdhjärtad som jag är - får det motsatt effekt på mej:grin:

Jag tillhör förresten dom där Susan skriver om som bannats, MEN det har aldrig varit pga det jag skrivit till henne, fast det kanske låter så, utan till/om moderatorer......Men det har jag slutat med eftersom jag har lärt mej uppskatta det moderatorerna gör och deras svåra uppgift:D:bow: Inte lätt för dom med alla användare:eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

kl..

Det som förvånar mig många gånger på detta forum är att folk som anser sig vara väldigt vuxna och openminded är oftast de som är mest inskränkta.

Får man motstånd pga sina åsikter så byter man nick,som iof brukar avslöjas rätt omgående.
Jag är förvånad att folk verkar få ha hur många nick som helst..

Jag tror också att många gånger så uppfattar inte en del sig själva som elaka,likväl som att en del inte uppfattar hur pass illa de skriver eller delvis skrivet ett inlägg är,så när folk försöker rätta till ett inlägg så skriks det istället om det för man har redan skaffat sig en åsikt om personen i fråga.

Nu är jag trots mina alla tusen inlägg ingen aktiv bukefalosare men jag läser många trådar med intresse men har gett upp många delforum pga klickarna som sitter där och verkligen letar upp småsaker att börja tjafsa om,man plockar gärna saker ur sitt sammanhang,citerar å få det till en helt annan sak än vad som stod i ursprunget och då är det tydligen ok att dra igång en vildsint tjafsvariant och när nån påpekar så säger man att näe,det är en diskussion.
Jag har mött många människor via nätet pga mina egna intressen och även det forum jag mest hänger på,och i nästintill 75% av dessa personer man möter på,så stämmer hälften på hur/vem de är och deras kunskaper.( Och då syftar jag framförallt till de rasbundna forumen jag hänger på)
Jag tycker mig ha upplevt fler än en gång att de som håller en sansad och normal diskussionsnivå och är ödmjuka,de är oftast också mkt större som personer irl och har en oerhörd kunskap som aldrig lyser igenom på ett forum.
De som gapar mest,det är oftast de som när man möter på de irl inte riktigt vågar stå för det som redan skrivits och de åsikter denne personer verkar stå för.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

glömde..

Sen är det väl många gånger så att om en person har kännt sig påhoppad av en annan person så har ju förstnämnda redan en tagg i ögat när de senare läser dennes inlägg.
Det gör ju att det av bara farten blir tjafs och man har ju redan sållat bort den personen och det spelar ju ingen roll om personen i fråga skulle skriva typ "-j-lar vilken snygg häst du har" så skulle ändå förstnämnda ta det som ett ironiskt inlägg och börja försvara sig.
Jag vet ju att jag har en person på detta forum och som även funnits på annat ställe som skrivit ett för mig väldigt elakt pm en gång,om en sak som är helt obefogad och det spelar ingen roll hur denne person senare skriver,denne person är ju för mig en looser ändå och har inte en susning om vad denne pratar om övht.

Och så finns det sådana som t ex flashlight (hoppas du inte tar illa upp nu :o ) som först hoppar på en (och samtidigt tror jag inte det är meningen,men är man i en sårbar situation så tar man åt sig på så vis även om man har en järnhård yta utåt),men sen nånstans inser att ojdå,det blev fel och som faktiskt vänder på steken och inser att det blev fel och då också kan stå för det. Och man kan också då föra en normal diskussion när man redan kännt på tempen och även backat av på många sätt å vis,såna människor respekterar jag fullt ut,för visst 17 kan det bli fel,men kan folk erkänna det,så är de för mig en STOR människa och jag läser med intresse det som skrivs och lär mig mera också,jag tar åt mig av råd som kommer och kan även fråga om jag skulle känna behov av det.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

:rofl::rofl: Fast hörrö du, du hoppade på mej också om jag inte minns fel, i alla fall den gången jag tänker på nu :angel: Men ja det är sådär ibland att det blir en häftig diskussion men sen kan man inse att det är vettiga personer trots allt, och ja, jag önskar jag vore som dom där lågmälda med en massa kunskaper du skrev om:o Ja irl också alltså---- Fast jag misstänker att ingen av oss tillhör dom:cool:

Men ja, annars har du rätt i stort sett:D Jag håller med dej, jag har också haft hmmmm----- diskussioner med andra som jag ändå har stor respekt för, ja förutom dej, för du är en sån som jag uppskattar som inte krånglar till saker och som framförallt har jag insett har mycket kunskaper:idea:

Det är oftast inte sakfrågorna heller alltid det gäller utan kanske mer attityder...

Jag kan absolut ändra mej och det måste man göra om man får bra skäl för det, annars vore det konstigt:idea:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

:rofl::rofl: Fast hörrö du, du hoppade på mej också om jag inte minns fel, i alla fall den gången jag tänker på nu :angel:

ehrmm,ja ..harkel.. :o :rofl:

Fast det är det jag menar,vi har haft vilda meningsskiljaktigheter och verkligen tyckt den andre är en idiot,men nånstans lossnade det och man insåg att jepp ok,den andre har rätt och kanske inte är så dum..Och sen slängt gammalt groll över kanten och trampat vidare.
Idag uppskattar jag många utav dina inlägg och för det mesta nickar jag fullt ut instämmande på min sida av skärmen samtidsigt som jag känner att OM jag skulle ha en annan åsikt så skulle vi också kunna respektera varandras åsikter utan att för den sakens skull bli ovänner. :)

Jag tycker många gånger man ser att folk försöker vifta med vit flagg och göra saker till det bättre men för det mesta är inte folk mottagliga för förändringar och har man placerat en person i ett fack så är denne förevigt klämd ner i det facket..
Om folk ändå vore mera öppensinniga och läste fler ggr än en och sen också insåg att livet inte alltid är svart eller vitt så skulle de flesta diskussioner kunna stanna vid just diskussioner,för jag tror att de allra flesta människor tycker det är kul med diskussioner även om de är högt i tak och det höll sig till just det istället för att gå med undermeningar och div. ironiska inslag som bara sårar och vänder taggarna utåt.

jag önskar jag vore som dom där lågmälda med en massa kunskaper du skrev om Ja irl också alltså---- Fast jag misstänker att ingen av oss tillhör dom

Fast här tror jag du missuppfattar mig lite ;)
För jag upplever inte dig som skrikig och att du slår dig för bröstet och talar om hur j.la perfekt du är,utan du är nog på nätet som du är irl.
Det är de som slår sig på bröstet och påtalar om div. hur bäst osv de är,och har glömt ödmjukheten nånstans på vägen,det är de jag syftar på..
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag är helt överens i det du skriver:bow:

Men jag har lite komplex över att jag skulle vilja vara en sån där diplomatisk person som är lågmäld och klok och alltid säger rätt saker:o Även irl.
Fast å andra sidan känner jag en sån och ibland retar sig både jag och andra till vansinne på den personen:devil: Men jag gillar henne i alla fall:D Alla sorter behövs får man trösta sej med. :o

Men en sak som retar mej ofta är när någon går med något slags expertton i varenda fråga som dyker upp, oavsett om personen har nån expertis alls i frågan, vilket man kanske ser att den inte har heller.....då kommer en del låga sidor fram särskilt om man själv blir idiotförklarad fast man kanske i några fall vet att man kunskaper inom området. Jag försöker hålla i mej och räkna till tio oftast numera, men lyckas inte alltid....
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

till'gg:

särskilt när det antyds att man säger emot för att man har en taskig syn på hästar, ohästvänlig hantering osv, vilket ofta förekommer apropå dom där tjuvnypen jag skrev om....men jag ska räkna till hundra istället för tio:idea::rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 035
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 135
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp