Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Ramona

Trådstartare
Jag tycker att det är svårt att veta när man ska triangla inlägg eller inte? När har någon gått över gränsen för vad som är ok? Handlar det om rena personliga angrepp i flera inlägg, eller till och med i flera trådar, eller räcker det med att skriva en mening som tex "Du är dum i huvudet" för att man ska få en varning??

Jag började tänka på det när jag läste tråden om vad man är bäst och sämst på och någon skrev att denne var bäst på att få varningar. Jag har nämligen aldrig upplevt den personen som "elakare" än andra medlemmar på forumet.

Är det helt upp till moderatorn att bestämma eller finns det vissa regler? Jag tycker att det är lite otydligt då vissa användare verkar komma undan med mycket medan andra knappt kan skriva någonting utan att få en varning.

Jag tycker att det är jättesynd när vissa användare känner sig så påhoppade att de inte vill vara aktiva på Buke längre.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Är det helt upp till moderatorn att bestämma eller finns det vissa regler? Jag tycker att det är lite otydligt då vissa användare verkar komma undan med mycket medan andra knappt kan skriva någonting utan att få en varning.

Ja det har jag undrat många gånger, tom öppet. Givetvis har jag inte fått mkt respons på det och det enda man kan göra är att strunta i vissa trådar så man slipper slösa tid på att irritera sig på särbehandlingen.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Inläggen som är orsak till varningar och banningar raderas. Förhoppningsvis så är det ytterst få som hinner se dem. Inläggen som är kvar säger inte mycket om orsaken till varningarna och banningarna.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Tycker du att ett inlägg är tveksamt ska du självklart rapportera det via triangel. Rapporten i sig innebär ju inte att någon blir avstängd, bara att inlägget granskas av moderator.

Som Ullo redan konstaterat raderas många inlägg rätt omgående, och då kan det för den stora andelen medlemmar framstå som underligt att någon "oskyldig" får varning. När det i själva verket är så att det finns mycket goda grunder, men inte till allmän beskådan.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag tycker att det är riktigt bra att de "regelbrytande" inläggen inte finns för allmän beskådan.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag tycker att det är svårt att veta när man ska triangla inlägg eller inte? När har någon gått över gränsen för vad som är ok?

Men det bekymret behöver du ju inte ha. Du kan anmäla allt du tycker är det minsta konstigt, sen är det ändå moderatorn som fattar beslut. Din anmälan gör bara att moderatorn läser inlägget.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag brukar triangla rätt friskt ibland, men det är inte alltid moderatorn anser att inlägget eller användaren ska åtgärdas. ;)

Till er moderatorer:
Kan man triangla för mycket?
Känner ni ibland att det blir för mycket att läsa och att ta ställning till, eller är det enbart positivt med många triangeltryck?
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Men det bekymret behöver du ju inte ha. Du kan anmäla allt du tycker är det minsta konstigt, sen är det ändå moderatorn som fattar beslut. Din anmälan gör bara att moderatorn läser inlägget.
Jo, men jag vill ju inte "belasta" moderatorerna med en massa onödiga trianglar.

Nu trianglar jag inte speciellt mycket inlägg heller för den delen, utan jag var mer nyfiken på om det finns speciella rekvisit som var tvungna att vara uppfyllda innan inlägget blev "otillåtet".
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Tja, rekvisitet är ju regelbrott.

Men jag kan i princip lova dig, moderatorerna känner sig inte belastade av anmälningar. Jag har varit moderator. Man tycker bara det är bra att folk anmäler.

Om inget drastiskt har hänt sen jag var moderator så bukefalisterna rätt dåliga på att anmäla. På Senior, Katt och Barn fick jag inte fem anmälningar sammanlagt per dag. Vilket inte innebar att mindre än fem regelbrott begicks:cool:.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jättebra att du skriver sådan "statistik" för det känns liksom som att det borde kommit in en hel logg med anmälningar ibland.

Jag trianglar ibland, men jag tycker att jag har ganska så hög tröskel för vad som får skrivas och inte, så jag trodde nog att det var fler som trianglade. Eller så tror de att någon annan gör det eller att moderatorn tar hand om det i alla fall.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det är ingen som behöver oroa sig för att plåga moderatorerna med anmälningar ännu. Under gårdagen (2009-10-13 00.00-23.59) så inkom det fem anmälningar på Senior, fördelade på fem olika trådar. I fredags (2009-10-09 00.00-23.59) så inkom det nio anmälningar på Senior, fördelade på tre olika trådar. Ungdom har inte skickat in en anmälning sen 27:e september.


Så nej, åtminstone moderatorerna på Snack är inte överlastade med anmälningar, men det kommer in tillräckligt många för att vi ska hitta de värsta problemhärdarna. (ÄU ligger nånstans mellan Senior och Ungdom i anmälningsfrekvens.) Men moderatorerna uppskattar självklart om användaren kan hänvisa till den regel som de tycker inlägget bryter mot (t ex påhopp, reklam eller liknande), och inte bara skriver "regelbrott" i rapporten av inlägget. Ibland har vi ju dåliga dagar och har inte hjärnan inkalibrerad på samma regelverk som den rapporterande användare, och behöver därför ledtrådar.

Eller om anmälaren anser att tråden ligger på fel forum så får den gärna hänvisa till vad rätt forum skulle vara. (Utan att nämna några namn *ehum* så kan jag berätta att vissa snackmoderatorer inte alltid är så haj på att se skillnad på Hästmänniska, Hästverksam och Gnägg. Till viss glädje för Hästmoderatorerna... :D)
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Även jag är intresserad av hur mycket som ska tålas från vissa användare. Tydligen får somliga bete sig precis hur illa som helst i tråd efter tråd utan att något alls händer, vissa trådar urartar till rena sandlådan. Det borde väl vara bättre att ta itu med sådana användares nät-attityd än att låsa tråd efter tråd eller hänvisa andra användare till andra trådar eller ignorera-knappen? Visst kan man sluta skriva o läsa i en tråd som spårar ur o man kanske känner sig påhoppad av en viss användare, men om man resonerar så hela tiden så blir utrymmet för bra diskussioner ju allt mindre.

När man trianglat något o ingenting sedan händer så skulle det också vara bra att få en motivering till att användaren ifråga ändå får fortsätta obegränsat med att bete sig illa mot andra.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Du är så duktig så! Och många andra också.
Men en del orkar inte alltid, och då kanske inte mod heller orkar just då, och sen glöms det bort, och så blir det fel.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Bra. Annars får jag börja skriva TVÅ skärmsidor så att du verkligen förstår vad jag menar:devil:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Du är så duktig så!
*Klappar också mandalaki på huvudet :bow:*
Man ser ju hur många inlägg var o en har skrivit. Man borde ju även se hur många
report.gif
man har gjort. Då kanske mandalaki hade haft typ 17000
report.gif
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag tycker att det är jättetråkigt när användare som tex Kat försvinner från forumet. Ingen ska känna att det inte är roligt att vara på Bukefalos!!

Sen tycker jag att det är riktigt illa när någon skriver i en anti-mobbningtråd att det är så hemskt att mobba någon, att skolan/chefen/whatever ska ta itu med problemet osv osv. Och sen skriver de riktiga personliga påhopp i andra trådar och totaldissar en annan människa. Det är inte rätt!

Givetvis ska det diskuteras på forumet, det är ju det forumet är till för. Därför vill i alla fall jag höra så många olika sidor som möjligt i en tråd. Blir någon ifrågasatt så är det dock inte ett personligt påhopp alla gånger, utan bara en ifrågasättning av det man tror och tycker.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 405
Senast: Madalitso
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 003
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp