Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Ullo. Lite så där off topic..

Hur många banningar utförs på..låt säga en månad??

Är det vissa forum som är speciellt drabbade?

AM
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Hur kan ni veta att folk blivit bannade och hur länge det varar?:confused:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

De ser när personen blivit bannad för att det står "banned" under personens nick och sedan märker de när personen inte är bannad längre för att det inte står banned under personens nick..?
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Aha okej.
Jag har aldrig sett att det står banned hos någon, därför jag inte riktigt förstod.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag har ingen aning om vad vi snittar i banningar, men jag skulle tro att det är nånstans mellan 5-20 röda kort som utdelas varje månad. Det brukar delas ut flera samtidigt eftersom det vanligtvis krävs åtminstone två pers för ett ordentligt fall av dåligt uppförande.

Banningar pga otrevligt beteende är vanligare på vissa forum än på andra, banningar pga brott mot reklamregeln dyker upp mer överallt.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag ser det inte heller så ofta. Det är mer om jag följt en tråd där en viss användare beter sig jätteilla och jag trianglar. Då brukar jag hålla lite koll på den användarens profil för att se om han eller hon blir bannad eller inte. Annars lägger jag inte heller märke till det.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det beror väl på. Många rapporter lämnar vi utan åtgärd då inga regelbrott finns.

De flesta bannads-nya-nick ryker direkt vi är säkra på vem det är (och ibland kan vi inte vara säkra).

En del långtidsbannade släpper man in igen efter en viss tid "på prov". (Det brukar dock inte gå så bra eftersom övriga användare förvånansvärt ofta väljer att attackera dem i trådar istället för att rapportera till moderator att en bannad verkar ha återkommit, vilket inte är riktigt det beteende som vi vill se när vi provsläpper in någon.)


och på det så svarar jag som det inlägget du svarade på från niphedril

Det händer ju ingenting


Jag tror jag vet vem som diskuteras nu - och efter de hårresande saker som denne skrivit till en moderator - undrar jag - vad gör denne här igen :confused:

Ang tringla så finns det väl en liknande "stjärna" som jag tipsade om för flera år sedan - och fick till svar att denne var väldigt duktig på sitt yrke - av moderator, plus en del annat :angel:

Jag valde att undvika det forumet, varpå denne följde mig in på annat forum och gjorde allmänt bus över allt - så där klev Gunnar in - och nu sådär 3 år senare så verkar den vila sig väldigt länge...

Jag är inte så dum eller förmäten så jag tror att moderator alltid skall göra som jag tycker, men har fått precis samma bemötande ang ett annat "problembarn", innan det gått upp för fler moderatorer vad denne höll på med

Go fuck yourself, liksom. (vilket man kan uttrycka med andra ord -men det var andemeningen)

Sedan bryta mot reglerna - det finns ju en jättevid regel den ang netiquette.(om jag inte missminner mig)

Är inte frågeställningen i denna tråd - hur otrevlig man får vara? Är det inte att bryta mot reglerna att vara otrevlig då?

Bara mina tankar

( skall lusläsa reglerna igen)

JO för länge sedan tipsade jag buke om en regel från ett annat forum

*stop hounding other members

Utifrån mitt perspektiv så gör dessa otrevliga personer det. De är sådana som "man" inte skall stöta sig med - det kommer kosta en lång tid framför. De hakar upp sig på person och inte på sak

jag har också tipsat om en sida ang Bullying på internet. Hur man känner igen sådana här personer på ett tidigt stadium. Vissa av dem "kanske man ska mota Olle i Grind" Då det kanske fortsätter utanför nätet.

och internetmobbing är ju högaktuellt i dessa dagar

och en sak till - vi användare får inte hela bilden. Ni moderatorer kanske inte får hela bilden heller vad som försiggår bakom trådarna.

Vilka pm som skickas till och om - och som tom kan vara på om inte Bjästa nivå - så strax under i alla fall

Allt handlar inte om tjaffs eller kackel mellan två användare som "inte kan hålla sams". Ibland är det mycket mycket värre än så

och igen - dessa fall är uppenbara för oss användare - men det verkar ta lååång tid innan det händer högre upp. och ert system blir tandlöst för de kan ju räkna. skärper sig några dagar och sedan när datumet passerat är det bara att köra hårt igen

och när jag skrev det så blev det liksom uppenbart - varför vissa är ovanligt lugna ibland :rofl:

Tog tid innan den polletten ramlade ner :o

Bara tankar från min horisont
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det här kan ju tolkas helt hur som hellst

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

och genast ville jag kolla upp min privata definition av persongrepp hur den står sig i ett större perspektiv

Wiki är wiki - men detta handlar ju just om konsten att diskutera dvs retorik
Exempel på presonangrepp

Det finns flera typer av personargument, vilka har fått egna namn:

* Ad hominem abusive eller argumentum ad personam – Argument där man förolämpar sin meningsmotståndare.
* Ad hominem circumstantial – Man påstår att omständigheterna någon befinner sig i gör att han har fel.
* Ad hominem tu quoque – Tu quoque betyder "du också".
* Guilt by association - Argument som har som syfte att förknippa meningsmotståndaren med något, allmänt betraktat, dåligt.

halloj buke liksom.

Om vi bortser från bråkstakarna som är helt uppenbara för alla så finns det användare som borde ha
Ad hominem abusive som nick - för där ramlar de ner så fort det blir jobbigt. De är som skolgårdens dominta "tjejer"
de använder härskarteknik - håll med eller annars förolämpar jag dig till döds :devil:

Och då beror det helt på vem som är moderator, vad som händer - eller inte händer

Och detta med härskartekniker - det är ju just en teknik - att förolämpa så att bara den förolämpade märker det, så att omgivningen inte reagerar

Om man inte går emot - dessa så blir man ju en "möjliggörare"
En hel massa bukare törs inte gå emot - utan fjäskar, eller flyr underforumetforumet helt
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det är lätt och skriva om att folk borde uppföra sig och inte använda härskartekniker etc. Alla är inte medvetna om att de använder dem andra skriker om att andra gör det mitt i en diskussion när de själv håller på som värst. När man upplever det som andra tar till härskar tekniker så är det bra att ta ett steg tillbaka eller tre, de som är flitigast med att anklaga andra för att använda dem är oftast experter själv och när jag har haft dem som motparter så blir de mäkta irriterade när jag upptäcker det och deras försök faller platt. Då tycker det uppenbarligen att det är en härskarteknik att undvika deras försök att "härska mig".
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

de som är flitigast med att anklaga andra för att använda dem är oftast experter själv

Det där var väl väldigt opassande? Om man känner sig utsatt är det alltså uteslutande för att man själv bär sig illa åt? Dåligt omdömme att säga så tycker jag.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag reagerar inte så på ditt inlägg.
jag ser också att vissa använder begrepp som tillhyggen i debatten utan att bry sig om om de fattat innebörden eller ej

och lägger till till Snuffsan de flesta är omedvetna om det, och vi gör det alla ibland :angel: Det blir lätt så när det hettar till :o

Men just därför om moderatorerna var mer på hugget när det händer så blir det inte riktat mot person utan just mot ett beteende. Så som det är nu kan det lätt bli ett accepterat beteende.


KL
Jag har den största respekt för vissa moderatorer här :bow: Men jag tappar den direkt när de själva går ned på person nivå, vilket en och annan har gjort rätt grovt via pm när jag tagit kontakt just ang dessa värstingar ( tyligen inte bara min definition)

Så det jag ville säga - vill ni ha hjälp - bit inte ifrån snabbare än en kobra hugger: Inte blir då jag motiverad

Lobelia igen. Du och jag kom igång på fel fot helt från min sida. Totally my bad
Såg dig i en diskussin nyligen
En förebild :bow:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag reagerar inte så på ditt inlägg.
jag ser också att vissa använder begrepp som tillhyggen i debatten utan att bry sig om om de fattat innebörden eller ej

och lägger till till Snuffsan de flesta är omedvetna om det, och vi gör det alla ibland :angel: Det blir lätt så när det hettar till :o

Men just därför om moderatorerna var mer på hugget när det händer så blir det inte riktat mot person utan just mot ett beteende. Så som det är nu kan det lätt bli ett accepterat beteende.


KL
Jag har den största respekt för vissa moderatorer här :bow: Men jag tappar den direkt när de själva går ned på person nivå, vilket en och annan har gjort rätt grovt via pm när jag tagit kontakt just ang dessa värstingar ( tyligen inte bara min definition)

Så det jag ville säga - vill ni ha hjälp - bit inte ifrån snabbare än en kobra hugger: Inte blir då jag motiverad

Lobelia igen. Du och jag kom igång på fel fot helt från min sida. Totally my bad
Såg dig i en diskussin nyligen
En förebild :bow:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

KL

Om alla tog ansvar för sig själva och sina handlingar i skrift, så skulle inga moderatorer behövas.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det där var väl väldigt opassande? Om man känner sig utsatt är det alltså uteslutande för att man själv bär sig illa åt? Dåligt omdömme att säga så tycker jag.

Liksom i verkliga livet är inte alla medvetna om det. Känner man sig trängd så vill man skylla på något, det är lätt att skylla på motparten i diskussionen även om det är ens egna argument som tryter. Dåligt omdöme blir det bara när man är medveten om det. En variant är att gå ifrån ämnet och påpeka fel och brister, att motparten inte kan läsa (underförstår är man läskunnig så förstår man att jag har rätt), stava eller är korkad i största allmänhet.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Lobelia igen. Du och jag kom igång på fel fot helt från min sida. Totally my bad
Såg dig i en diskussin nyligen
En förebild :bow:

Hehe, jag är inte oskyldig, jag kan vara ganska bitsk själv och min härskarteknik är att vara korrekt och svara snällt trots att jag blir kallad både det ena och det andra. Det retar gallfeber på folk att jag inte kallar dem idioter mm trots att de är otrevliga till max, så till den milda grad att vissa tom påstår att jag gjort det och läser in det i de mest oskyldiga inlägg.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det finns alltså ingen som är utsatt för något om den inte gjort något själv först? Medvetet eller omedvetet.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det finns alltså ingen som är utsatt för något om den inte gjort något själv först? Medvetet eller omedvetet.

Brukar väl räcka med att man uttrycker en åsikt generellt i ett ämne där vissa anser sig ha mer vetande än andra för att man ska bli kallad idiot.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det finns alltså ingen som är utsatt för något om den inte gjort något själv först? Medvetet eller omedvetet.

Men nu känns du grälsjuk - visst kan det vara så också

KL

Det finns offer - och de som vill utmåla sig som offer - trots att det är den som är angriparen. Som läsare gäller det att vara vaken och se skillnaden
vem är det som diskuteras på personnivå egentligen

Att ta ett steg tillbaka är ett gott råd.

VaneAngipare är ett jättebra på att utmåla sig som offer - backa i tråden och läs - vem har skrivit vad. var kommer tillmälena ifrån egentligen

och ffa tips till moderatorer vem tar kontakt med vem

Lätt att se alla som lika stora kålsupare: men den som retar sig på någon brukar vara rätt bra på att dra igång saker :angel: De vet eller är i alla fall väldigtbra på att leta efter "knappar"

ärligt det verkar som en och annan är "looikng for trubbel", och för att citera Elvis även fortsättningsvis "you come to the right place"
(dvs internet :o )
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Fast jag ifrågasätter läskunnighet - just när motparten läser in någinting
- och jag väl medveten om problemet att det kommer ske
- garderat mig mot just det genom att vara tydlig med motsatsen

Någon kallade det - Folk har bestämt vad som står redan innan de läser :crazy:

Jag tycker att det enda man kan göra - när alla har olika verklighetsuppfattnnig, alternativt lägger helt olika betydelse i ord/ begrepp - är att gå ned på semantisk nivå

vad betyder tex. personangrepp i ordboken - i retoriken
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 003
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp