Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Utan att veta vilken tråd du pratar om:

Jag såg en banning nyss:)

Den kanske hänger ihop med tråden du menar.

Hrmmm, man blir ju onekligen VÄLDIGT nyfiken...:angel:
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Må den vara i all evighet!

Undrar om man kan bli bannad i ett visst antal timmar numera? För det var timmar, inte dagar den banningen varade. Märkligt. Jag tar genast tillbaka det jag tidigare skrev om rättvisa.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Undrar om man kan bli bannad i ett visst antal timmar numera? För det var timmar, inte dagar den banningen varade. Märkligt. Jag tar genast tillbaka det jag tidigare skrev om rättvisa.

Ska man skratta eller gråta? Så tandlöst hanterat att jag faktiskt börjar förstå att det finns användare som flyr forumet. På bukefalos kan man vara hur otrevlig som helst, och medvetet sprida hur dålig stämmning som helst uppenbarligen. Det är helt ok att gå in för att bara vara jävligt dum och dra på sig infractions och endagsbanningar för att sätta i prisskåpet och dessutom skryta om? :confused:

Det finns en gräns tycker jag för vad som är tolerabelt eller inte. I det här fallet handlar det om en man som enhandssurfar till reaktionerna på sin provokativa närvaro och det har återigen visats här att det är helt okej. Den där gränsen är överdragen sedan länge, många gånger om. I andra fall har halvårsbanningar utfärdats för betydligt lindrigare övertramp?
Det är skillnad på person och person helt klart.
Hur ska vi annars tolka det?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jo, jag vet att det är så. Och har under årens lopp sett många som upprört proklamerar 'avhopp' på grund av att man känner sig orättvist behandlad på ett eller annat sätt och har väl tyckt - och tycker att också det är ett lite av en axelryckning. Jag tänker på bland annat tramsgänget som skapade sig ett eget forum som exempel. Och då har jag känt att 'det må vara hänt', bukefalos som forum har tillströmning av nya och gamla användare varje dag och det förändrar inte min användning av forumet.

I det här fallet handlar det om en användare som medvetet provocerar för att han är medveten om att det går tänja på forumets regelverk - av erfarenhet. Endagsbanningar för grova övertramp är en fis i rymden och inte ens en bstraffning. Det är något man bara kan flina åt, ligga lite lågt ett par dagar för att sedan återkomma i sina gamla vanliga användarmönster - at medvetet provocera, vara otrevlig och obehaglig.

Det ger bukefalos en ganska ihålig värdegrund som jag kan känna inte är något jag vill luta mig mot. Med andra ord väger forumet lättare och lättare i betydelse. Och hanteringen i just detta fallet är en återkommande bitchslap på alla andra användare och en vänlig klapp i rumpan på användaren som åsyftas.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Banningar varar i dygn, och det gjorde även denna. Första röda kortet = 1 dygn (eller om nån sa att det var 23 timmar?), andra röda kortet = 3 dagar, tredje = 7 dagar. (Tror jag, finns exakt i nån annan tråd.)

Krux: Korten måste ges på olika dagar, 15 kort på en dag = banning för 1 kort...

Den enda som kan ge banningar utan kort-matematikens begränsningar är Gunnar.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Ja, och när det gäller den här användaren borde ju Gunnar definitivt gå in och sätta ner foten.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Banningar varar i dygn, och det gjorde även denna. Första röda kortet = 1 dygn (eller om nån sa att det var 23 timmar?), andra röda kortet = 3 dagar, tredje = 7 dagar. (Tror jag, finns exakt i nån annan tråd.)

Krux: Korten måste ges på olika dagar, 15 kort på en dag = banning för 1 kort...

Den enda som kan ge banningar utan kort-matematikens begränsningar är Gunnar.

Detta gäller vid överträdelser i ett sammanhängande tidsperspektiv ja.
Men om jag VÄLJER att bli bannad (anser att inlägg är värda den risken) med jämna mellanrum så innebär det att de här enstaka dygnsbanningarna är extremt tandlösa.

Min åsikt är nog att man ska ha ett liiiite vidare synfält på en användares aktiviteter på ett forum som detta.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

. Och har under årens lopp sett många som upprört proklamerar 'avhopp' på grund av att man känner sig orättvist behandlad på ett eller annat sätt och har väl tyckt - och tycker att också det är ett lite av en axelryckning. Jag tänker på bland annat tramsgänget som skapade sig ett eget forum som exempel.

Om jag förstår dig rätt talar du om ridtravar-trams-allmäntbabbel-gänget?

I så fall var inte upprördheten främst över orättvisa utan mer en frustration över att ett så stort forum som buke inte kunde hitta någon plats för detta allmänna OCH hästrelaterade bubbel... vi i bumlingtråden (shire/clyde) har brottats med samma dilemma men eftersom vi bubblade lite mer om hästarna och lite mindre om allt möjligt var det bara enstaka inlägg som rök vilket gjort att vi kunnat vara kvar.

Så där fanns som jag minns det inte något drama-queenutspel om att "får vi inte som vi vill så försvinner vi" utan det var en rent praktisk fråga. Ett eget forum löste problemet men innebar inte att användarna försvann från buke.

Men visst finns det oregelbundenheter och ovissa faktorer i vad som kan anses vara acceptabelt. I bumlingtråden fick vi till exempel bilder raderade för att de inte var hästrelaterade - bilden visade en användares återanvändning av hästskor - hon hade gjort en lampfot av shireskor...

Bilder av en hingst med "utfälld" snopp raderades och en bild om "rea på hästkött" raderades med motiveringen att barn läser på forumet. Jag personligen kan inte se något som helst skäl till de raderingarna.

Men givetvis får man respektera att moderering är ett tufft jobb och det är säkert inte lätt att dra gränsen alla gånger. Att hingstar har snopp och att den "fälls ut" när hästen skall kissa eller blir lite upphetsad torde dock även en sjuårig hästtjej ha noterat... och att det säljs hästkött i butiker kan knappast vara en hemlighet heller väl.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Jag har inte en susning om vad 'ridtravar-trams-allmäntbabbel-gänget' är för något för jag pratar om det tramsgäng och den tramstråd som fanns på senior och det senare egna forum där dessa sedan spydde galla över bukefalos och dess moderatorer. Hästrelaterade diskussioner så vitt jag vet aldrig varit tillåtna och troligtvis heller ej kommer att bli på senior. Vilket jag är oerhört glad för.

Detta trams och tramsgäng är knappast någon förlust för bukefalos, lika lite som aktuell jojo-bannad användare är. Denna ska enligt uppgift finnas på nämna avknopp-forum dessutom - där kan denna användare stanna tycker jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Ok då förstår jag - det enda jag kände igen var ridtravargänget på gnägg... och då blev det ju en annan sak.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Spännande. Då jag blivit bannad (det är visserligen några år sedan senaste) har jag alltid fått extra tid pga gamla banningar. Även då de låg 1-2 år tillbaka i tiden. Dessutom har jag fått besked ungefär "pga gamla banningar åker du snabbare, de ligger alltid med i bagaget."

Går jag också under 1 månadsregeln och röda kort och sånt numera?
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Spännande. Då jag blivit bannad (det är visserligen några år sedan senaste) har jag alltid fått extra tid pga gamla banningar. Även då de låg 1-2 år tillbaka i tiden. Dessutom har jag fått besked ungefär "pga gamla banningar åker du snabbare, de ligger alltid med i bagaget."

Går jag också under 1 månadsregeln och röda kort och sånt numera?
Ja, om det kommer från moderatorer. Endast Gunnar kan gå runt det.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

en tanke

det nya systemet kom som jag förstod det för att underlätta för er moderatorer

men de som skiter i reglerna - dvs inte beter sig illa i stundens hetta - utan är här för att det är roligt att vara elak - att ni som moderatorer inte kan komma åt dem på samma sätt - om de lär sig utnytja systemet?

mer Uppbackning från faderator behövs mao
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Då tar det lite längre tid att genomskåda, men är fullt genomförbart med hjälp av användare som skickar synpunkter.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Detta gäller vid överträdelser i ett sammanhängande tidsperspektiv ja.
Men om jag VÄLJER att bli bannad (anser att inlägg är värda den risken) med jämna mellanrum så innebär det att de här enstaka dygnsbanningarna är extremt tandlösa.
Men vad spelar det för roll om man blir bannad 1 dygn eller 1 år. Det är ju lika tandlöst så länge som man kan göra "Nytt nick"
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det är då det går in i utmattningstävling - vem orkar längst, användaren med att skapa nya nick eller moderatorn med att genomskåda och banna de nya nicken? Moderatorerna brukar få mycket bra hjälp av användare att identifiera nya bann-nick. (Stort tack till er som väljer att klicka på triangeln när ni ser tveksamheter.)
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det är då det går in i utmattningstävling - vem orkar längst, användaren med att skapa nya nick eller moderatorn med att genomskåda och banna de nya nicken?
Ok, det är så ni löser det.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Då tar det lite längre tid att genomskåda, men är fullt genomförbart med hjälp av användare som skickar synpunkter.
Men det händer ju ingenting ändå.
 
Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Det beror väl på. Många rapporter lämnar vi utan åtgärd då inga regelbrott finns.

De flesta bannads-nya-nick ryker direkt vi är säkra på vem det är (och ibland kan vi inte vara säkra).

En del långtidsbannade släpper man in igen efter en viss tid "på prov". (Det brukar dock inte gå så bra eftersom övriga användare förvånansvärt ofta väljer att attackera dem i trådar istället för att rapportera till moderator att en bannad verkar ha återkommit, vilket inte är riktigt det beteende som vi vill se när vi provsläpper in någon.)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 003
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp