Bukefalos 28 år!

Hur rättvis ska man vara?

Sv: Hur rättvis ska man vara?

Allt går inte att mäta i pengar. När det gäller intressen handlar det väl rättvisan om att låta båda barnen ägna sig åt det de vill. Om den ena måste stå tillbaka till fördel för den andras intresse är det orättvist, men om båda får utöva sina intressen är det väl rättvist?
 
Sv: Hur rättvis ska man vara?

Tack för alla svar! Känner att de flesta tycker som jag.
Det är sant att jag inte skulle ha råd med att sonen har en lika dyr hobby, men som det är nu så har han inga krav på något annat. Och skulle han vilja så småningom så får jag lösa det då. Han har redan provat på både cross och hockey (som kostar en del) men det var inget som föll honom i smaken.
Och det är nog troligt att det sticker i ögonen på pappan att jag har råd med hästar. Däremot ställer han aldrig upp och kör hästen till tävlingar och träningar (tävlar inte så ofta, men ändå) det är väldigt sällan han ens är där och tittar. Och det har inte jag dåligt samvete för, jag är med på de flesta fotbollsmatcher, skjutsar till träningar och sittr då och tittar.
Dottern delar ut reklam och köper allt som hästen behöver i utrustning. Hon betalar sina ridlektioner och tävlingar själv. Givetvis hjälper hon till med hö och halm och mockar.
Jag är jätteglad för alla synpunkter :love:, känner att jag har lite i ryggen när jag ska konfronteras med pappan nästa gång!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 463
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 715
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik hur har ni alla råd med häst? Jag jobbar heltid men får det ändå inte att gå ihop. Jag har inte 5000 över varje månad som hästen ungefär...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 351
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 846
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp