Hur reagerar människor om skattetrycket blir för högt

Jag lämnar dörren till vedboden öppen, så du kan återlämna skaftet när det passar. Förklara på vilket sätt det inte handlar om ett ideologiskt ställningstagande som ska köra över individers valmöjlighet istället.

Ja , det är ideologi att jag vill ha en skattefinansierad stat som fördelar resurser efter behov och som finansieras efter förmåga, framför anarki. Som tur är delar nära nog 100% av folket min syn där.
 
Som jag skrev, det handlar om ideologi. Och enligt mitt förslag så skulle man dela på pensionen den skulle med andra ord ingå i boet vid en skilsmässa. En klar förbättring jämfört med idag. För vad du säger om pensionen, det gäller ju nu eller hur?

Återigen ser jag andra problem än pensionen med sambeskattning även om pensionen är en del av det. Menar du att den som tjänar mest ska fortsättas bidra med pengar till den andras pension även efter skilsmässan? Annars är det ju fortfarande en ekonomifråga att skilja sig. Det är det redan idag, vi behöver inte göra det värre.
 
Wow, va otrevliga ni är mot någon bara för att personen inte delar er uppfattning... som du MiaR
Men nu hamnar du ju där igen? "Jag, jag, jag"? Som sagt, det handlar om något större än dig. Och det fria valet är inte så fritt som du tror.
Vilka är alla dessa kvinnor i Sverige som idag inte har det fria valet att utbilda sig och själva tjäna pengar? Mig veterligen är det inga kvinnor som utesluts från gymnasie och högskoleutbildningar i Sverige pga kön.
 
Wow, va otrevliga ni är mot någon bara för att personen inte delar er uppfattning... som du MiaR
lbb får svar som han ropar. Han kan ju som omväxling försöka svara på vad som skrivs i inläggen istället för att hitta på egna och virra iväg som han brukar. Om han delar min uppfattning eller inte vet du ingenting om, för han vet inte vad jag har för uppfattning eftersom han läser in annat än vad som brukar står.

För övrigt så är du själv inte ett under av trevlighet som utan att jag ens svarat på något du skrivit hoppar på mig. :banghead:
 
Wow, va otrevliga ni är mot någon bara för att personen inte delar er uppfattning... som du MiaR

Vilka är alla dessa kvinnor i Sverige som idag inte har det fria valet att utbilda sig och själva tjäna pengar? Mig veterligen är det inga kvinnor som utesluts från gymnasie och högskoleutbildningar i Sverige pga kön.
Tror du på allvar att det finns fria val för båda könen så länge vi lever i ett patriarkat?

Fö är det inte OK med personliga påhopp, ser du något du inte gillar får du rapportera inlägget som stör dig.
 
lbb får svar som han ropar. Han kan ju som omväxling försöka svara på vad som skrivs i inläggen istället för att hitta på egna och virra iväg som han brukar. Om han delar min uppfattning eller inte vet du ingenting om, för han vet inte vad jag har för uppfattning eftersom han läser in annat än vad som brukar står.

För övrigt så är du själv inte ett under av trevlighet som utan att jag ens svarat på något du skrivit hoppar på mig. :banghead:
Jag hoppar inte på dig, det sista jag läste var "om du använder de få grå" det lät rätt hårt tycker jag :) Jag var dock inte klar med meningen utan det stod bara ditt namn, blev fel när jag postade så det ber jag om ursäkt för.
 
Tror du på allvar att det finns fria val för båda könen så länge vi lever i ett patriarkat?

Fö är det inte OK med personliga påhopp, ser du något du inte gillar får du rapportera inlägget som stör dig.
Eftersom jag inte får hänvisa till saker jag ser själv så måste jag ju efterfråga vilka kvinnor i Sverige som inte kan välja vilken utbildning de vill? Förutsatt att man studerar och har betygen såklart. Måste ju om inte annat finnas studier på detta som ni kan hänvisa till?
 
Tror du på allvar att det finns fria val för båda könen så länge vi lever i ett patriarkat?

Fö är det inte OK med personliga påhopp, ser du något du inte gillar får du rapportera inlägget som stör dig.
Hittade detta.. skulle vilja säga att det motsäger era påståenden om att kvinnor inte har samma rätt och möjligheter till det fria valet till utbildning? Sett till detta så är ju isf männen det svagare könet kunskapsmässigt? https://www.uhr.se/om-uhr/nyheter/p...tva-av-tre-sokande-till-hogskolan-ar-kvinnor/
 
Hittade detta.. skulle vilja säga att det motsäger era påståenden om att kvinnor inte har samma rätt och möjligheter till det fria valet till utbildning? Sett till detta så är ju isf männen det svagare könet kunskapsmässigt? https://www.uhr.se/om-uhr/nyheter/p...tva-av-tre-sokande-till-hogskolan-ar-kvinnor/

Det har som sagt inte med individens enskilda val att göra, utan med betydligt större samhällsstrukturer som påverkar våra val och formar oss in i normer och könsroller. Du tittar på mikronivå när du skulle behöva titta på makronivå. Du ser inte hela bilden. Nu går det här för OT så jag rapporterar inläggen.
 
Det har som sagt inte med individens enskilda val att göra, utan med betydligt större samhällsstrukturer som påverkar våra val och formar oss in i normer och könsroller. Du tittar på mikronivå när du skulle behöva titta på makronivå. Du ser inte hela bilden. Nu går det här för OT så jag rapporterar inläggen.
Återigen kan du inte ge konkreta exempel. Rapportera du, kanske det kan bli utbrutet till en egen tråd ist :)
 
Tack, du får för en gång skulle försöka läsa innantill, använda de få grå och försöka fatta vad @sjoberga skrev istället. Allt kalldrag runt huvudet på dig kan inte vara bra i längden.
Hellre sval , frisk luft kring skallan än den fuktiga ljumma som möter dem som kör ner huvudet i sanden
 
Ja , det är ideologi att jag vill ha en skattefinansierad stat som fördelar resurser efter behov och som finansieras efter förmåga, framför anarki. Som tur är delar nära nog 100% av folket min syn där.
Och var har jag hävdat motsatsen? Sticker det så illa att allt fler ställer samma krav på staten som på andra företag när räkningen kommer
 
Återigen ser jag andra problem än pensionen med sambeskattning även om pensionen är en del av det. Menar du att den som tjänar mest ska fortsättas bidra med pengar till den andras pension även efter skilsmässan? Annars är det ju fortfarande en ekonomifråga att skilja sig. Det är det redan idag, vi behöver inte göra det värre.
Hur fungerar det idag. Jo vid en boskillnad görs ett avslut. Ekonomiskt..varför skulle man ändra det
 
Återigen ser jag andra problem än pensionen med sambeskattning även om pensionen är en del av det. Menar du att den som tjänar mest ska fortsättas bidra med pengar till den andras pension även efter skilsmässan? Annars är det ju fortfarande en ekonomifråga att skilja sig. Det är det redan idag, vi behöver inte göra det värre.
Och det dkulle inte vara en förbättring för den ekonomiskt svagare att få ta del av den starkares pensionspoäng
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp