Jag sålde en häst i förra veckan och jag sa då till köparna att om de ville ta över min försäkring så kunde de ringa försäkringsbolaget och ordna det, de fick både försäkringsnummer och telefonnummer till bolaget. Jag kunde såklart ringt själv, men de hade inte bestämt vem försäkringen skulle stå på och de vill ha personnummer på försäkringsbolaget. Nu i dag, 7 dagar efter köpet, kollade jag, och försäkringen är inte ändrad. Jag vill inte bekosta denne mer, så ska jag bara säga upp den och de får stå sitt kast med ev. karenstid, eller hur hade ni gjort? Det känns lite "dumt" att påminna dem, för mig är det en sak man inte bara glömmer. Det är bra köpare hästmässigt, men de verkar ganska snåla. Efter att ha tittat på hästen ett antal gånger försökte de in i det sista pruta, men till slut kom vi överens. De hanterade och red hästen bra, så den delen är jag inte orolig över. Hästen var skodd 3 veckor innan de hämtade den, men de påpekade vid hämtningen att de tyckte att den skulle vara helt nyskodd, han behöver normalt skos var 8:e vecka och han var ej sliten eller lång när han såldes. Så jag misstänker att de tänker att de kan tjäna en slant på att inte ändra försäkringen så snabbt som möjligt.