Hur ser era distanshästar ut?

Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Hej!

Jag tycker du har en supersnygg häst! Var han hingst länge eller han kanske är det fortfarande? Han är en så väldigt fin nacke.

Tack. Han kastrerades i december det året han var tre. Nu är han 8. Nacken är från all dressyrridning ;)
Skämt åsido, det är så han ser ut. Han är högrest och håller ofta huvudet högt, så det kräver väl en del nackmuskler...
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Nacken är från all dressyrridning ;)
Skämt åsido, det är så han ser ut. Han är högrest och håller ofta huvudet högt, så det kräver väl en del nackmuskler...


Hans mamma har samma nacke, och hon har aldrig varit hingst.;)
Tror det kommer från Etman-blodet. Inte tjockleken, utan just att de är välvda.
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Hans mamma har samma nacke, och hon har aldrig varit hingst.;)
Tror det kommer från Etman-blodet. Inte tjockleken, utan just att de är välvda.

Ja, jag tänkte på det när jag läste Shaggys inlägg, att han har sin mor att tacka för utseendet. Man ser inte mycket Lill Sham i honom tycker jag.
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Men den förmågan ser man knappast på bild.
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Jag har bar sett Lill Sham på bild varav de flesta ganska dåliga någon har varit någorlunda. Jag konstaterade mest att jag hitills inte sett några fula hästar efter den hingsten. Jag gillar iallafall din häst mycket han är snygg tycker jag.
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Min totto har ganska mycket muskler, men det verkar vara något rent genetiskt för dessa har hon kvar även i längre vila (ex. vid sjukdom). De ändrar ju iofs formen när man tränar längre sträckor har jag märkt.
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

KL
Min häst har muskler som man igentligen inte ska ha i distans.
Nu är han dessutom något rund på bilden (gamla gubbar ska väl ha pondus?).
Simlangsritten2008_30.jpg

// Linda
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Jag har sett ett par Pamir-avkommor som är rätt lika din häst. Han är ju också ganska "nackig" så det blev kanske dubbelt upp på den fronten. :D
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Kul att se bilder på hur hästarna ser ut, även i olika klasser och med olika raser.

Inspirerande med så många fina hästar!
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Han var inte tunn. Dock hade han tävlat dagen innan fotograferingen. Han hade vid detta tillfälle muskler ovanför revbenen! Men han var deffad. Inte mycket fett kvar.
Men det krävs en del mat för att hålla honom i hull...
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

det är ju det jag menar, men hade det varit min häst precis innan tävlingssäsongen börjat så hade jag varit lite orolig, men så har min jätte svårt att öka i vikt. på slutet av säsongen tycker jag absolut inte det är för lite, man har ju hela vintern på sig att göda dem sen ;)

stoet däremot synns redan att hon är dräktig :angel: (jag försöker skylla på det iaf):angel:
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Så här ser min pålle ut, är bara 3 ännu så blir ett tag tills vi kommer iväg, Kommer inte satsa stenhårt på distans, men några milare ska vi oss på iaf :D Då han redan nu har väldigt mycket muskler så tror jag att han kommer bli för biffig för klara de längre sträckorna, men vem vet, appaloosan ska vara en väldigt uthållig ras och omtyckt inom distans i usa iaf :p

21769116.jpg

22732816.jpg
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Haha, ja om även unga blivande distanshästar får vara med, så här kommer vi! :angel:

Uppställd:
22060711.jpg


Ut på första slingan: :rofl::rofl::rofl:
20897525.jpg
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Det är väl något sådär min ser ut, dock har hon mer muskler fram eftersom att hon gärna blir framtung :cool: Nåja, det är väl bara att kämpa vidare med det för det ska jag ändra på! ;)
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Kaababeskuren.jpg


Här har jag laddat upp ett par bilder på Kaabata (Maz-Kaponia-Pohaniec) från när hon gick VM 2005.
kaabaspring.jpg


Bilden längst ner är från prisutdelning 160 km i Danmark. Kaabata har alltid varit kraftig och har mycket muskler, trots detta klarar hon värme mycket bra.
017_16a.jpg
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Här skiljer nog sig våra åsikter. Nu har jag inte sett din häst live, men kraftig kan jag inte kalla henne.
Trots att hon har ett fint hull så så tycker jag absolut inte att hon är kraftig, snarare tvärt om.
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Jättefin häst! Men jag säger nog som CK, inte är hon kraftig heller? Hon är "normalbyggd" skulle jag vilja säga.
Malmt och Galadriel visar bilder på kraftiga araber, enligt mitt tycke!
Men, din häst är fin! Absolut!:bow:
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Här kommer min pärla Zinner e: Pankin u:Yaldara ue: Bedahwee

hopp.JPG


 
Senast ändrad:
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Hej!

En väldigt fin och proptionerligt byggd häst, tycker jag. Och som några redan sagt, så inte tycker jag hon ser kraftig ut. Men ett kort visar ju inte allt. Jag gillar klippningen med SWE på rumpan, super coolt ;)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 148
Senast: Habina
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 021
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra torrfoder
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp