Hur ser era distanshästar ut?

Sv: Hur ser era distanshästar ut?

då säger jag tvärt om!

Självklart kan du rida arab!!!

Jag hade en kille som medryttare ett tag, han var nog lite längre än dig och vägde väl samma ungefär! Det gick skitbra!! Hästen i fråga är ca 155, han har även haft min fd granne på ryggen utan problem, hon väger lätt 120-130 (ev mer :angel:)

så jag tycker absolut att du kan rida arab!

Jag tror alltså inte ens du behöver en på 160, 155 räcker nog gott och väl!
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

eftersom folk har lagt in sina blivande distanshästar så gör jag det med!

Här kommer min 3 åring!!

riden ca 17 ggr, körd ca 15 ggr.

RoyalPselma123.jpg



RoyalPselma100.jpg


blandadebilder145.jpg
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Såg en annons på en treårig valack i danmark. Den va född april 05 och var nu ca 159, de trodde att den skulle hamna på ca 165 när den var färdigväxt (låter lite väl mkt kanske), men om den inte e såld senare när det väl blir aktuellt med hästköp så kan man ju alltid kolla upp det! :p
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Jag har visat bilder förr men kan nämna det ändå igen;) Kurir (som gått sin första 160km godkänt i år:)) är renrasig arab och är mätt till 166cm...väldigt stor herre.
Så ajg tror definitivt du kan rida Arab. Där var en grabb som red dackeritten i år och han var också lång, det såg inte konstigt ut när han red sin arab.

När jag köpte min första arab så var ägaren 190cm och red runder hur som helst på den henne. Hon var ca 153cm
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Detta är även riktat till harryhook.:

Oj, såg inte svaren, satt å uppdaterade tredje sidan. :o

Jättekul att höra! Får lite hopp nu! :D

Ska hur som helst försöka hitta en stooor arab om det finns någon haha! Men om jag inte hittar någon kanske jag tittar på någon "normalstor" arab. :laugh:

Ska dessutom försöka jobba mig ner iaf. 10 kg till (varit uppe på 98 kg som mest :eek:). Dock kan jag inte påstå att jag var fet då heller, men jag var kraftig, vet att det låter askonstigt, men har grymt stor benstomme haha. Har fått några benbrott genom åren å knäskador och grejer (tränar/tränat en hel del andra sporter förutom ridningen) och läkarna har typ kommenterat det varje gång... xD Inte för att det blir lättare för hästen för att det är skelettvikt än annan typ av kroppsmassa, men bara så ni inte tror att jag var värsta klunsen haha! :d

Får helt enkelt försöka jobba mig nedåt i vikt så mycket som möjligt, skaffa en lätt sadel och kapa benen ungefär vid knäna! ;) Haha. :p

Tack för svaren förresten! :bow:
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Juste, det där med Ingrids häst, jaghade hört att den var därikring, riktigt stor för å va arab. :d

Förövrigt bor jag och Ingrid nästan grannar haha! :D
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

**knapplån av mig sj :p**

Tänkte bara säga att jag tycker fler folk som rider distans ska lägga upp bilder på sig och sina hästar, gärna in action! :D

Å de som redan lagt upp bilder kan ju lägga upp fler ifall de vill. :d
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Hästen eller ryttarn?:rofl:

Jag tycker iof de är rätt söta båda två..
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

vad roligt att du bor så nära henne:) Är det någon du kan lära av så är det henne, hon har dessutom ett helt stall fullt med stora snygga arabhästar:)

Jag tror som sagt inte du är för tung heller för araber, med tiden ska du säkert hitta en bra arab.
Sigel här på buke har förresten också en stor arab han är minst 160cm, mycket trevlig herre!
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Förresten, kan ju lägga in en "in action" bild på mig och Amber vid målgång på göingeritten 80 km

sandragoinge.jpg
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Jajo, nu e jag inte med i någon förening längre, men när jag väl skaffar egen häst lär jag gå med i en och det är mycket möjligt att det blir samma som jag var med i förut (Bogesundslandets Ryttare), som även hon rider för.

Hon har hållit i någon föreläsning någon gång och så och erbjöd sig då att hjälpa de som ville testa distans osv. om man hade frågor och så. Så det ska jag utnyttja i framtiden haha. :devil:

Mailade lite med henne för något år sedan, det va så jag hamnade på buke, hon som tipsade mig haha! :d
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

*knapplån*

har hört att Shayia-araberna (hur fasen stavas det??) ofta är runt 160cm eller mer, stämmer det? ;)
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Hujeda mig.
Jag som undrade vad det var för gröngling jag såg...så var det du.:rofl:
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

*knapplån*

har hört att Shayia-araberna (hur fasen stavas det??) ofta är runt 160cm eller mer, stämmer det? ;)

Shagya araber ja! :d Jo, vet ayy de finns, men inte många så det är ju sällan man ser sånna i "omlopp" så att säga... :crazy: Men de e väldigt fina! :p
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 148
Senast: Habina
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 021
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp