P
Poplan
Sv: Hur ska grimman sitta?
Är det, hur vet du det?
Är det, hur vet du det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Poplan skrev:Är det, hur vet du det?
Poplan skrev:Om hästen fasnar, går en lädergrimma sönder då ?
![]()
Poplan skrev:Okej, nu förstod jag!
Får ta och skaffa mej en lädergrimma nu då![]()
Nasi skrev:Om jag minns rätt är det lag på att ha lädergrimma vid transport av hästar. Man skall även ha en kniv med sig, i fall att en olycka händer och hästen fastnar.
Nasi skrev:Om jag minns rätt är det lag på att ha lädergrimma vid transport av hästar. Man skall även ha en kniv med sig, i fall att en olycka händer och hästen fastnar.
Lovisaleonora_ skrev:Det är INTE sant att lädergrimmor går sönder lättare. En grimma går sönder i spännena i 9 fall av 10, och där är sällan skillnad mellan läder ./. nylon, däremot mellan låg- & högprisgrimmor (ofta).
honung skrev:Och då ska grimman sitta bra på huvudet.
Och haken är ALLTID stängd inåt hästen.
Nasi skrev:Jaa, om hästen rycker och försöker komma loss hastigt så brukar den ofta göra det. Nylongrimmor däremot är väldigt starka och går inte sönder i första taget. Plus att de då orsakar hemska brännmärken![]()
domino skrev:Min häst har lädergrimma i hagen för att de ger med sig lättare om hästen skulle fastna. Helst skulle jag inte vilja ha grimma alls men de ska ha det i detta stall.