Hur ska jag få hjälp?

Jag fick snabbt prata med en psykolog via telefon när jag förklarade för min bm hur jag mådde men blev förvarnade om att det var svårt att få tid för fysiskt möte. Jag har själv fått bestämma hur ofta jag vill ha kontakt med psykologen och om jag tycker att det räcker med att prata i telefon, vilket hittills har fungerat bra för mig.

Kan det finnas en möjlighet att du åtminstone får telefontid med en psykolog?

Låter ju helt absurt att du inte blir tagen på allvar.

Kan du byta barnmorska eller måste du byta mvc för att göra det?

Jag vet inte hur jag ska gå till väga för att få någon telefontid heller, det verkar som att det bara är remiss från vårdpersonal som gäller och jag har liksom inte hört någonting alls från psykologen.

Jag ska kolla upp det här med att byta barnmorska. Känns bara så jäkla bökigt att hålla på med sånt här när jag är höggravid liksom, är less på att behöva vänta och kriga och tjata för att få hjälp.
 
Det tror inte jag heller. Och än mìndre egendefinierade behov av psykologer.

Men det är ändå märkligt att @Energi inte får hjälp.

@Energi , du har väl ett barn redan? Jag tänker att bvc kanske kan erbjuda dig något?

Jag ringde till BVC för någon månad sen och sköterskan sa att jag kan få hjälp av deras kurator efter att barnet har fötts.
 
Jag vet inte hur jag ska gå till väga för att få någon telefontid heller, det verkar som att det bara är remiss från vårdpersonal som gäller och jag har liksom inte hört någonting alls från psykologen.

Jag ska kolla upp det här med att byta barnmorska. Känns bara så jäkla bökigt att hålla på med sånt här när jag är höggravid liksom, är less på att behöva vänta och kriga och tjata för att få hjälp.
Har du bett henne kolla att remissen gick fram? och var den ligger i kö osv. Jag misstänker att de kan försvinna helt ibland om inte den som skickade remissen trycker på, påminner och kontrollerar.
Man kanske kan få telefonnummer till dit den skickades och fråga hur det ser ut?

(Har en remiss som min tandläkare skickade för tre år sedan (på eget initiativ inte mitt) som jag aldrig hört ngt om (problemet nästan borta typ iofs annars hade jag frågat) och min man har en som skickades för tio år sedan, han gick privat istället, men vi väntar fortfarande intresserat på om han kommer fram i kön.).
 
Har du bett henne kolla att remissen gick fram? och var den ligger i kö osv. Jag misstänker att de kan försvinna helt ibland om inte den som skickade remissen trycker på, påminner och kontrollerar.
Man kanske kan få telefonnummer till dit den skickades och fråga hur det ser ut?

(Har en remiss som min tandläkare skickade för tre år sedan (på eget initiativ inte mitt) som jag aldrig hört ngt om (problemet nästan borta typ iofs annars hade jag frågat) och min man har en som skickades för tio år sedan, han gick privat istället, men vi väntar fortfarande intresserat på om han kommer fram i kön.).

Hmm nej det har jag inte frågat om. När jag går in i min journal så står det att remissen är mottagen. Barnmorskan har sagt att det är lång väntetid.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 371
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Jag har velat fram och tillbaka om jag ska skriva en sån här tråd. Egentligen vet jag svaren men vill bara bolla lite tankar och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 661
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 305
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp