Bukefalos 28 år!

Hur ska jag göra? *Långt inlägg*

S

sandrabjelkelov

Det är så här att det är en katt som springer runt här på våran gård, inte alls vacker, en långhårig katt som förlorat en massa hår tussvis pga tovor.
Det är desuttom en fräs så den pissar på våra ute möbler etc.

Har hört mig för bland grannar och ingen äger katten, har pratat med alla utom två, en alkis kärring som vart av med djuren, en häst som hon spickat in i stallet och en massa katter, de visste inte hur många hon hade och inte hon själv heller, så det kan vara hon, men hon har nu flyttat och bryr sig inte om gården, åker dit då och då och festar till bara, sen har vi en annan familj som jag inte är populär hos nu, då de vart av med en häst pga vanvård.

Hur ska jag göra? personerna som jag tror äger katten, verkar ju inte bry sig om den när den ser ut som den gör och de går inte att prata med heller.
 
Sv: Hur ska jag göra? *Långt inlägg*

Jag skulle helt enkelt fånga in den och antingen behålla själv, omplacera eller om det inte går att lösa på annat sätt - avliva. En långhårig katt som går ute och inte får regelbunden pälsvård lider, tovorna drar konstant i pälsen, det känns precis som om någon skulle dra en hårt i håret hela tiden, dessutom kan huden skadas och det kan bli allt möjligt otäckt där under. Som du förstår så måste något helst göras väldigt snart för kattens skull. :( Att hoppas på att någon annan ska ta sitt ansvar är tyvärr inte så realistiskt när det gäller övergivna katter, om de som du tror äger katten bryr sig de minsta skulle de reagerat för länge sedan på kattens tovor och dessutom kastrerat den. Bra att du har reagerat iaf! :bow: Nu gäller det bara att orka ta det vidare för kattens skull. :)
 
Sv: Hur ska jag göra? *Långt inlägg*

Ska ringa om en fångst bur imorgon, han är alldeles för skygg för att kunna tämja. Är inte alls i fint skick.
Tack för svar!
 
Sv: Hur ska jag göra? *Långt inlägg*

Tänkte du avliva då?
För jag vet många, många katter som är fullkomligt livrädda utomhus som inom några veckor/månader kan bli kelgrisar inomhus. Bara så du vet ifall beslutet om avlivning hänger på att han är skygg ute. :)
 
Sv: Hur ska jag göra? *Långt inlägg*

Nej inte det, men har är inte fin, jätte sårig i ansiktet, otroligt tovig i pälsen och absolut inte snäll med mina katter.
 
Sv: Hur ska jag göra? *Långt inlägg*

Vi tog hand om en herrelös katt för inte så längesen, hon var super skygg och vågade inte komma nära oss. sakta men säkert vande vi henne vid människor och hon blev en superfin katt. Kanske utsidan inte speglar insidan?

Men lycka till!:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 538
Senast: Glimra
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 286
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 008
Senast: Martenix
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 648
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp