Hur ska jag lära min häst

dragon

Trådstartare
Är det någon som vet hur man lär en häst att göra bakdelsvändning. Jag vill lära min häst det men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Och är det någon som vet med hur man lär hästen å göra galoppombyten,är också något jag vill lära min häst men vet inte riktigt hur man ska gå till väga.
 
Sv: Hur ska jag lära min häst

du kanske skulle ta hjälp av en tränare ,
när jag lärde min häst galoppombyten va jag först jätte säker på att hon tog höger och vänster perfekt , sen red jag på en åtta och sakta av henne lite innan jag bytte volt , minstade travstegen allt eftersom började tex med tre , minsade sedan ner till noll la sänkeln direkt och de har gått jätte bra för mig den vägen ,
hoppas du förstog :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: mily
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 026
Senast: MiniLi
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 627
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 151
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp