Hur skulle ni gjort...

Tuvalisan

Trådstartare
Var för 2 veckor sedan i hbg och beh min häst för knäledsinflammtion fram o bak med cortison. Har ett återbesök nästa vecka men har ingen som kan följa med, det tar 3 timmar ner och jag vågar ej åka själv. Alternativet jag funderat på är att betäcka hästen och låta henne vila el iaf ta det lugnt i ca 1,5 år och under tiden ge lite antiinflammatoriska örter. Ngn med erfaenhet av knäledsproblem. Kan de läka ut mha vila el måste de beh flera ggr i leden? vet inte hur jag ska göra.

Sv: Hur skulle ni gjort...

Du kan säkert få många olika svar på den frågan fast något som känns väsentligt för mig i sammahanget är nog vilken grad av hälta hästen hade när veterinären bedömde att den skulle sprutas med kortison och hur gammal hästen ifråga är ?
Sen är det bra att ta diskussionen med din klinikveterinär om möjligheterna för din häst att "läka ut" utan hjälp av behandling på klinik, vissa gånger kan de kanske läka ut om de får nog lång tid på sig, precis som du också verkar ha i åtanke. Bara en liten input, hoppas detta hjälper dig lite på vägen ;)

/Dissy

Jag ska ta och ringa till helsingborg och höra efter, samtidigt vore det skönt att åka dit och kolla upp henne igen. Hoppas ngn kan följa med bara. Vet inte alls hur jag ska göra!

Jag ska ta och ringa till helsingborg och höra efter, samtidigt vore det skönt att åka dit och kolla upp henne igen. Hoppas ngn kan följa med bara. Vet inte alls hur jag ska göra!

Varför inte ringa en veterinär som kan komma till dig och se om din häst svarat på kortison-behandlingen (blivit ohalt)? Det kan ju hända att din häst har blivit bra av behandlingen och därför inte behöver någon ytterligare...

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 115
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Tänkte höra om någon haft en häst med inflammation i båda bakknäna? Har ingen direkt orsak till vad som orsakat detta då hästen ej är...
Svar
6
· Visningar
2 596
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Har haft problem med att min häst blivit halt efter varje vintervila. Vet. har inte klurat ut vad det har varit förrän nyligen, då...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: hag391
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 805
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka