Bukefalos 28 år!

Hur söka fakta om tysk häst?

kopparberg

Trådstartare
Som är registrerad i tyskt avelsförbund?
Jag har ju betäckt min häst, och när jag registrerade henne på språngrulla så kom en bild upp på henne! En bild på henne som föl! Då min häst inte är registrerad i ASVH så måste det ju betyda att ASVH på något sätt är "hoplänkad" med tyska rasföreningen för Brandenburger eftersom min häst är en Brandenburger, registrerad i det avelsförbundet.

Jag som är dålig på att hitta runt på internet har försökt söka efter min häst eller hennes mamma i något som kan likna ASVH:s "Blup index" i Tyskland. Det eftersom de ju måste ha något sådant eftersom min häst kom upp på bild när jag registrerade henne på språngrulla?

Någon som vet hur och var man kan söka sådan information? :bow:
 
Sv: Hur söka fakta om tysk häst?

hmm, kanske en urbota dum fråga, men du är säker på att det är en bild på DIN häst som föl...?

Det finns nämligen bilder som poppar upp automatiskt och är den inte reggad i ASVH, är det ju kanske inte jätte troligt...:o

Hursom finns det säkert fler här som kan hjälpa dig att luska!:)
 
Sv: Hur söka fakta om tysk häst?

Och glömde att jag tyvärr är väldigt säker på att Brandeburg 1 inte är hoplänkad med språngrulla och inte heller har ett liknande system!

Men som sagt skriver du ut stammen på din kan du säkert få hjälp här!;)
 
Sv: Hur söka fakta om tysk häst?

De bilderna som kommer fram där kan vem som helst ladda upp. Det gör man via blup.se. Om din häst har haft en svensk ägare innan dig är det nog troligt att det är den personen som laddat upp bilden.

Vad är det för sorts information du söker efter angående din häst?
Har den ett pass har du ju en bra start. Där står ju vem som är uppfödare och då kan du kontakta den personen. Har hästen ett registreingsnummer kan du kontakta förbundet, via mail tex, och höra vad de har för info registrerad. De brukar vara tillmöötesgående.
 
Sv: Hur söka fakta om tysk häst?

Japp, det är min häst. Jag känner igen hennes teckning i huvudet, det är exakt! Tecknen syns alltså tydligt när pållen är blöt. Känner igen öronen också! ;)
 
Sv: Hur söka fakta om tysk häst?

Tror inte det är ägaren innan mig som laddat upp bilden, i så fall har hon gjort det efter att jag köpte pållen.

Jag var nyfiken på att kolla runt lite som man kan göra med ASVH:registrerade hästar på blup.se, se syskon, se bild på mamman osv.

Jag har ju adressen till förbundet och uppfödaren i passet, ska göra som du säger, kontakta dem och fråga! Har en tysktalande kompis, hon kan översätta till mig, då får jag ju korrekt tyska också! Själv kan jag inte ett ord tyska...

Stammen på min häst är allafall e: Drosselbart u:Janina ue:Jirko. Uppfödaren heter Uwe Voigt. Om någon kan hitta någon information på nätet om dem. :bow:
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 845
Senast: sinpol
·
Gnägg Som rubriken lyder; lägg ut bilder och berätta gärna lite om era hästar/ponnyer :rofl: Man måste inte lägga ut en bild om man inte vill...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Gloria95
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 072
Avel Är det barnsjukdomar eller kommer Språngrulla att visa fel i statistiken framgent också? Lite olika uppgifter framkommer ju: somliga...
2
Svar
27
· Visningar
2 678
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp