Hur ställer ni er???

L

LenaPena

I sammhället där jag bor har nåra hundägare börjat tjafsa som fan..

Är så att de har fått en massa skäll och klagomål på att de inte plockar upp efter deras hundar ut med vägen!
De som gör dom så förbannade är att dom som gnäller är föräldrar med småbarn eller tåonårstjejer som är väldigt aktiva på att rida ut med gatorna.. ( stallet ligger på ena sidan och väldigt fina skogsstigar på andra sidan sammhället )
Hund ägarna kan inte se varför de ska plocka upp de lilla som blir efter hunden är ryttarna inte plockar upp de "jätte"högar som blir efter hästarna! Föräldrarna säger att de är ju bara naturligt att de ligger efter vägen,..
Men är inte hundskit lika naturligt som hästskit ?
Om de nu ska va rättvist ska väll alla plocka upp efter sinna djur eller va säger ni ?? ? :confused: De är i allafall va hundägarna tycker!
 
Jag anser att man som ryttare kan ha svårt att ta med sig skiten, det är ju som sagt ganska mkt. Däremot tycker jag att man ska sitta av och sparka ner skiten i diket/bort från stigen. Skiter hästen på ett mkt olämpligt ställe (tex i ett villa område) tycker jag att man ska sparka undan skiten först och sedan åka dit med bilen/cykel och ta upp efter sig.
 
jag tycker det är mer äckligt med hundbajs än hästbajs. hästbajs är ju mer "naturligt" än hundbajs och luktar inte speciellt äckligt, eller är inte äckligt att trampa i

Hästbajs kan man använda i trädgården iallafall och nej jag tycker det är värre att inte plocka upp hundbajs än hästbajs.
 
Nu blir det mycke bajs prat, men iaf; Jag tycker att hundbajs är mycket äckligare än hästbajs. Hästbajs luktar och ser inte lika illa ut som hundbajs.
Det bajset som kommer från köttätande djur är (tycker jag) väldigt ofta mycket mycket äckligare, än bajset från ett växtätande djur. Många människor blir glada för lite hästbajs som de kan lägga i sina rabatter som gödmedel. Jag tycker man skall plocka upp efter sin hund. Det är bland det äckligaste jag vet, tanken att trampa i en hundbajshög. Hästbajs kan jag utan problem gå i. (Med skor i båda fallen) Hästbajs är "mer naturligt", just därför hästar äter bla; gräs/hö/havre m.m
 
Jag trampar då hellre i hästskit, än hundskit.
Jag fattar inte att folk orkar tjfsa om sånt här, bara för några inte sköter sig och plockar upp så är det väl inte rätt att strunta i det själv (tänker på hundägarna du skriver om)
Barnrumpor tycker jag vad det är när man säger *bara för inte du tar upp, så gör inte jag det heller :crazy: *

Där jag bodde förut var det nästan bara jag som tog upp på just en promenadväg Då vet jag att jag har mitt på det torra, och ingen kunde gnälla på mig.
 
Jag tycker att det är lika illa. Bajs som bajs lixom :smirk:

När jag är ute med hundarna plockar jag givetvis upp efter dom. är jag ute med hästen och hon bajsar så sparkar jag ner det i diket om jag är ute i "ödemarken", me är jag i samhället så sparkar jag det åt sidan och åker sedan dit och mockar upp det (med grep och hink).

Men det är bara min åsikt och så jag gör :cool:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 369
Senast: Jadzia
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 230
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 564
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp