Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

copernica

Trådstartare
Hur vanligt är det med komplikasjoner med förstagångsfödande vs sto som har fått fler föl? När det blir problem, är detta oftast med första fölet eller senare, och hur vanligt är det egentligen med problem under födsel?

Mycket rädd för att eventuellt förlora stoet..

Sv: Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

så länge stoet är friskt och fölet ligger rätt så händer det mkt sällan något!!

ameo

Moderator
Sv: Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

Jag har hittills fått 20 föl, varav (minst) 8 varit första fölet för mamman. Och hittills inte en enda komplikation...
*inser att jag inte kan ha turen med mig HUR länge som helst, borde kanske sluta med avel nu? :angel:*

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5524 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
197
Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
798
Hästhantering Jag har läst några trådar tidigare här om de problem som kan uppstå i blandflockar med ston och valacker. Jag har då fått uppfattningen...
Svar
17
· Visningar
1 086
Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
1 516

Allmänt, Barn, Dagbok

• OS Tokyo 2020 / 2021
  • 16 år
  • Stuga utan vatten

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?