Bukefalos 28 år!

Hur svårt ska de vara att hitta en häst tjej ?

Fast om du läser vad jag skrev så har jag inga problem med någon som redan har ett hästintresse men jag letar inte aktivt efter någon som har.
Jag skulle däremot ha jättesvårt med någon som bara hänger på för att få umgås med mig.

Haha, jag är så lat att jag tycker precis tvärtom - dessutom egoistisk nog att tycka det är svinjobbigt när min sambo har en tidskrävande hobby på sitt håll, eftersom det innebär att vi typ aldrig ses när han utövar den aktivt på grund av att den utövas på annan tid än den jag typiskt sett spenderar i stallet... :D

Lösningen som fungerar bra för oss är att min sambo ofta groomar åt mig, så att jag kan rida mina hästar och sedan få tid över till att umgås på annat håll med min sambo och hitta på annat som vi tycker är skoj. På så sätt effektiviserar vi stalltiden, jag får tid att ha två hästar utöver ett krävande jobb och vi hinner dessutom med att se varandra i vaket tillstånd flera timmar varje helg. ;) Hade han velat rida hade det bara varit bra, ser ingen skillnad på att vara två om vår (bristande :o ) hunduppfostran och hade blivit allvarligt oroad om vi inte kunnat enas om skötsel av en häst, men det lär aldrig hända. Mellan dryga femtiotimmars veckor på jobbet + pendlingstid och övriga aktiviteter så har jag liksom inget behov av egentid från min sambo - tvärtom, jag vill umgås med honom i alla fall ngn vaken och pigg timme varje dag, annars hade jag valt bort honom. :D
 
Tycker det är bra märkligt att man som hästmänniska inte vill ha en partner som är hästintresserad, för man kan ha olika syn på hästeriet - men barn kan man skaffa med diverse stolpskott, där är man inte lika kräsen :confused:
Verkar vara så att barn är mindre viktigare än häst att bry sig om :crazy:.
Det jag hörde för några år sedan på en tågresa var ett gäng som satt o diskuterade sina hästar. En av dom sa, om du snackar skit om min sambo är sak samma men fan ta dig om du snackar skit om min häst...:nailbiting:
 
Ok jag fattade bara inte vad det hade med tråden att göra?
Du kanske inte var med här i början då det begav sig? Det där är en klassiker från förr när folk inte orkade läsa ens första inlägget utan svarade på rubriken som kunde vara minst sagt luddig och nu gjorde jag samma sak eftersom rubriken var särskriven, dvs. "häst tjej" vilket ju måste vara ett sto. :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 378
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 368
Gnägg Märker stora hästar om deras shettis kompis är en kille eller tjej? Och isf hur märker dom det? Har ett sto på 170+ som ska få en mini...
Svar
11
· Visningar
2 507
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 909
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp