Bukefalos 28 år!

Hur tänka kring val av säng?

Fast jag måste motsätta mig att allt handlar om bäst i test för det gör det inte. En bra säng är mycket mer än så. En bra säng är följsam, stabil, hållbar, har bra fjädringsuppbyggnad, en bäddmadrass som andas och som tillåter kroppen att sjunka ner i fjädringen och få stöttning. Nej, Ikeas sängar uppfyller inte alla dessa krav.
 
En helt annan fråga, men ändå på ämnet säng. Har någon här testat en sån där grej som man lägger mellan madrasserna i en dubbelsäng för att ta bort skarven? Funkar de? Eller är det bara att köpa en stor madrass?

Tänker du på sängkil? Ja det brukar åtminstone göra en del skillnad. Och nej, komforten påverkas inte av själva ramen, utan det är resårbottnarna (sängarna) som gör jobbet. Och de kan du både ha på ben eller i ram.
 
En helt annan fråga, men ändå på ämnet säng. Har någon här testat en sån där grej som man lägger mellan madrasserna i en dubbelsäng för att ta bort skarven? Funkar de? Eller är det bara att köpa en stor madrass?

Jag märker inte av skarven/grejen som ligger där, även om visst vissa gör.
 
Jag kapar tråden lite på samma ämne, om det är okej.
Jag är en sån som faller över. Har jag en riktigt bra säng sover jag nog på rygg, men det är extremt sällan. Jag är uppvuxen i en "resesäng" och därefter sov jag i en gammal kvalitetssäng, som var välanvänd. Om jag lägger mig på kanten så rullar jag ner, så madrassen var nog inget vidare.

Numera har jag/vi en ny ikeasäng, vi fick lite halvdan hjälp när vi köpte den. Vi har också ikeas "tempurvariant" på bäddmadrassen. Jag trodde jag sov bra i den tills jag läste i tråden att man inte ska "trilla över". Jag är alltid en magsovare, just för att jag trillar över när jag ligger på sidan.

Vad borde jag göra? Köpa ny bäddmadrass+resår, eller räcker det med bädd?
 
Jag hade satsat på en Kungsängen, speciellt nu när det är 50% på allt.

Min mamma är värkfri sen hon köpte en för nåt år sen, har tidigare haft jätteproblem med rygg och nacke.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 562
Senast: Unafraid
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 666
Senast: Lingon
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp