Bukefalos 28 år!

Hur tänker man`???

Cezzan

Trådstartare
"Dalmatiner valpar

Dalmatinervalpar GRATIS
Två döva Dalmatinervalpar 5 månader gamla GRATIS (en tik och en hane). Jag vill bara ha pengarna tillbaka för
stamtavlskostnad, veterinärbesiktigning, vaccinatinor, chipmärkning, osv. Kvitton finns på allt.
Är ni intresserad av valparna ring ********* för mer information. Tyvärr kan jag ej svara på mail. "


:crazy:
 
Sv: Hur tänker man`???

Hen tycks ju ha uppfödning, 6800 för friska valpar. Jag tycker dock att även "mindre perfekta" valpar ska ha ett pris; hälften av ordinarie har jag fått uppfattningen att det används här och var. Inte gratis, känns ju inte seriöst.
 
Sv: Hur tänker man`???

Risken är ju väldigt stor att dessa små döva valpar som behöver speciell omvårdnad och träning hamnar hos någon som bara tycker det är juste att få en hund gratis...
 
Sv: Hur tänker man`???

Det är ju alltid en risk, jag tycker också att man alltid ska ta betalt för djur. Men uppfödaren är väl desperat nu, förhoppningsvis får han/hon nu många intressenter att välja mellan & hitta rätt ändå.
 
Sv: Hur tänker man`???

Det är det man är rädd för, när de är så billiga.
 
Sv: Hur tänker man`???

"Dalmatiner valpar

Dalmatinervalpar GRATIS
Två döva Dalmatinervalpar 5 månader gamla GRATIS (en tik och en hane). Jag vill bara ha pengarna tillbaka för
stamtavlskostnad, veterinärbesiktigning, vaccinatinor, chipmärkning, osv. Kvitton finns på allt.
Är ni intresserad av valparna ring ********* för mer information. Tyvärr kan jag ej svara på mail. "


:crazy:

Hon tänker nog att på så vis lurar hon ingen på pengar och har en större chans att hitta intressenter. En döv hund kräver ju rätt mycket extra från sin ägare, åtminstone initsialt.

Som det är nu sitter hon uppenbarligen kvar med 2 femmånaders valpar - döva dessutom. För att de ska utvecklas till sin fulla potensial måste de få mycket enskild träning, och tiden börjar rinna ifrån dem. För valparnas skull är det nog viktigt att få nya ägare nu. Ägare som har tid att lägga på just träning.

Visst kommer det att ringa puckon som bara vill ha gratis hund, men förhoppningsvis även en och annan pärla.

När jag skulle omplacera en tik på 1 1/2 år för en tid sedan satte jag ut annons både på blo**et och min egen hemsida. De som svarade för att de sett annonsen via hemsidan var alla seriösa, och av de som svarade via blo**et var ca. 20% vettiga. Dock var genomslagskraften via blo**et så stor att det var där jag hittade de två familjer jag valde att träffa. Summa summarum behöver inte annonsören skänka hundarna till vem som helst bara för att de är gratis. Däremot behöver hon nå ut med att valparna finns och behöver nya hem.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 663
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 632
Senast: Emine
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 640
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp