Hur tar du dig till stallet?

Sv: Hur tar du dig till stallet?

Oj vad jag känner igen mig. Som tonåring har jag suttit många timmar på tåg och gått km över stubbåkrar, väntat på bussar i kolmörker som går en gång om dagen typ...men vissa perioder tog det en kvart med moppe. Nu för tiden är jag lat vuxenperson. Hästen bor exakt 7 min bort med bilen...och hästen är ju vår ponny. Dottern får oftast skjuts, annars går det att åka buss men då blir det som i alla förorter. En buss till C, vänta byta buss och sen nästa buss, onödigt tidskrävande. På sommaren kan hon även cykla.

Eftersom jag själv stod ut i stall utan omklädningsrum, ständigt mörker ute vintertid, inga ridhus, knappt ridbana, ingen toa...allt det har vi nu*skönt*.
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

I fyra år hade jag kort promenad till bussen - ca 20 min stadsbuss - max 10 minuter väntetid - ca 40 min landsortsbuss och sedan ca 15 minuters promenad till stallet. Funkade utmärkt! :)

Förra vintern hade jag dock denna resa ut till stallet, där jag red två hästar, sedan promenera ut till bussen igen, åka ytterligare 10 minuter bort från stan, 15 min promenad till stall 2 och rida ytterligare ca 2 hästar. Och sedan hem igen med landsortsbussen och stadsbussen. Mitt i vintern! DET var slitigt, men jag är glad att jag klarade det, även om det inte var under mer än 3 månader. :)

Nu har jag knappt 10 minuters promenad till stallet! :love:
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

kul att så många svarar och ser att de flesta är utrustade med lyx bil ;) Att ha hästen hemma är vel allas dröm jag hade det med tidigare när jag bodde på gård kanske hoppas och drömmer att jag kommer ditt någon gång igen.

Fast någon hade ju häst 18 mil och vecko pendlade det är tokigt det med. men jobba eller plugga bör man. Anledningen att jag kan göra som jag gör är för att jag inte jobbar av olika anledningar. Men när jag får jobb ska jag införskaffa mig en skrut bil och lyxa precis som ni det är min dröm under mina långa promenader och bilarna svichar för bi på vägen där jag går att en sådan eller sådan bil vill jag ha. :p

Måste faktiskt säga att jag trivs att gå låter jobbigt men jag tycker det är rätt skönt att göra för då har jag något som avbryter tristessen med att gå hemma. Sen är det skönt att ridbyxorna hänger i rumpan numera det är den största fördelen. :angel:
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

Alltid bil. Har gått dit någon gång "bara för att" men det och cykla tar sån himla tid så det funkar inte. Tar ca 10 minuter, 6 km.
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

Jag går, promenerar, springer... Det hela tar några sekunder :)

(Ja, jag bor bara några meter från stallet :D)

Förr cyklade jag 8 km ToR det tog allt från 20 minuter till 35 minuter.
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

Jag åker bil den gången i veckan jag ska till stallet, kanske 3 mil. (?)
Annars så finns utrymme för lösdrift på gården där det vissa perioder går hästar. :D
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

Jag går dom 75 metrarna jag har. Innan jag flyttade till gården tog jag alltid bilen.
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

kul att så många svarar och ser att de flesta är utrustade med lyx bil ;) Att ha hästen hemma är vel allas dröm jag hade det med tidigare när jag bodde på gård kanske hoppas och drömmer att jag kommer ditt någon gång igen.

Fast någon hade ju häst 18 mil och vecko pendlade det är tokigt det med. men jobba eller plugga bör man. Anledningen att jag kan göra som jag gör är för att jag inte jobbar av olika anledningar. Men när jag får jobb ska jag införskaffa mig en skrut bil och lyxa precis som ni det är min dröm under mina långa promenader och bilarna svichar för bi på vägen där jag går att en sådan eller sådan bil vill jag ha. :p

Måste faktiskt säga att jag trivs att gå låter jobbigt men jag tycker det är rätt skönt att göra för då har jag något som avbryter tristessen med att gå hemma. Sen är det skönt att ridbyxorna hänger i rumpan numera det är den största fördelen. :angel:

Min plan för framtiden är att ha hästen hemma (det var jag som veckopendlade :D) med bra ridvägar runt knuten - inte behöva lasta mer än för träning. Heller då pendla lite till jobb, för jag vägrar inackordera min häst, då försvinner hela poängen med att ha häst för mig.

Så jag väljer pendling till jobb framför pendling till häst :)
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

Har i dagsläget ca 1,5 mil till stallet. Åker bil varje dag, tar ca 15-30 minuter beroende på trafikläget. Skulle aldrig orka med att passa in kollektivtrafik, det ska vara lätt att ha häst;)

Jag vill kunna åka ut till min pålle när som helst under dagen, och då funkar enbart bil.

I gamla stall har jag haft ca 1-2 km och har då cyklat på sommaren och fått skjuts av föräldrarna vintertid om de ändå skulle åka in till centrum och handla:)

En dag så SKA jag bo granne med mitt stall, så är det bara:p
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

*kl*

Hej Lejonstjarna - long time no see! =)
Nu när jag skaffat körkort blir det oftast bilen. För det mesta på vägen hem s a s. Vi har 3 km till stallet men det är kringelkrokiga upp o ner vägar. Tanken har dock slagit mig att börja cykla till våren nu när cykel och jag börjar bli hela nog för det. Tidigare har jag cyklat, gått, åkt buss, tiggt skjuts o s v =)
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

I 99,9 fall av 100 åker jag bil men det händer att jag cyklar..

Har dock bestämt mig att införskaffa en bättre cykel och cykla när underlag och vädret är trevligt :)

Det skulle inte skada för varken konditionens eller plånbokens skull :)
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

Jag har alltid åkt buss, tåg, gått eller cyklat till stallet, tills i november, då tog jag körkort :D bättre sent än aldrig, och nu åker jag bil, så himla skönt att inte behöva passa tider, gå i spöregn, utan komma och gå när jag vill och kan :)
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

Kl jag har lyx idag jag ska göra som många andra jag ska åka bil :P
Tänk att få ha hästen på egen gård igen bara kuna gå ut med en kopp the och ställa sig i hagen och titta på hästen. höjden av lyx för en hästägare.
 
Sv: Hur tar du dig till stallet?

jag har alltid haft hästarna hemma^_^, men undantag då vi renoverade och stora hästen fick stå hos grannen 700m bort. och dit fick jag glatt cyckla. hade nog inte klarat av att ha hästen längre hemifrån, kan man ju inte gå in och fika mitt i stall sysslorna :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 099
Senast: Mineur
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 641
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 145
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp