Bukefalos 28 år!

Hur torkar ni er i röva?

Jag kör en kombo av tuss och vik. Tussar ihop, men så att man ändå kan vika bort den översta delen och torka igen - detta utan att få avföring eller annat på händerna.

Är egentligen en tussare av rang, men får lite dåligt samvete av allt papper som går åt och har alltså gjort en slags kompromiss.
 
Jag viker så det blir tre lager, vid nr 2 dumpar jag första pappret i toan o använder andra omgången till mer noggrann rengöring. När jag bott med WC så är jag mera slösaktig.
 
Oj vad många vikare!

Jag är storkonsument av toapapper och tar 6- 8 rutor och knölar ihop vid nr 1 (räknade just), flera rutor vid nr 2.
 
Jag knölar ihop, dottern viker.
Dottern gör av med 3 ggr så mycket papper.
(Lätt att räkna åtgången på rullar ensamma veckor vs barnveckorna)
 
Haha! Störtskön tråd!:rofl:

Jag tror att jag viker. Dock med en lätt kombination av vikning och sedan en minimal tillskrynkling för annars så har man inget grepp om pappret! Om man bara viker alltså.
Jag behöver dock så lite papper att jag gott och väl skulle kunna klara mig utan!:p
 
Vikare är obegripliga anser jag. Jag får nog ändå lov att kalla mig extremt insatt i hur folk gör eftersom jag arbetar väldigt mycket just med folks toalettsessioner. Vikningen är ju skrattretande fånig!
Det finns för övrigt ingen, eller iallafall extremt få vårdpersonal som viker toapappret när de hjälper någon på toaletten - de allra flesta rullar. Vi gjorde en högst empirisk men gravallvarligt ovetenskaplig undersökning på temat en gång när jag arbetade på en sjukhusavdelning, där vi kom fram till att vikarna var snikarna helt enkelt, och rullarna de som gjorde rent hus. Om ni förstår?
 
Hahaha ...

Jag brukade rulla innan jag fick chrons ... numera blir det stora tussar. Manga tussar. Jag gor av med toapapper sa det later som om ett reaplan startar nar jag drar ut papperet.;)
 
Jag kunde vid något tillfälle konstatera att min mamma och jag hanterar toapappret mycket olika vid toabesök. Hon satt och vek pappret till en fin hög. Själv gör jag en ordentligt tillknycklad tuss för att öka avståndet mellan mina fingrar och det som torkas.

Hur gör ni?

Jag är en vikare!
Får spunk på rullare och tussare som gör av med så himla mycket papper. :eek: :D

På rutfrågan blir det som regel tre rutor (per omgång liksom).
 
Jag viker också! Räknar inte rutor direkt men kanske 4-5 rutor.
Viker dubbelt tills det är färdigt.

När jag jobbade inom vården så rullade jag för fullt :p
 
Jag varierar, men oftast skrynklar eller rullar. Räknar inte rutor, men 2-5 kanske, beror på hur mycket jag behöver.
 
Haha :D

Jag är en vikare.
För att utveckla det lite så nr 1 tar jag tre rutor och viker som flera andra beskrivit. Vid nr 2 tar jag några fler rutor och viker dubbelt, och sen dubbelt igen. Lätt och smidigt att vika ihop en eller ett par gånger till (beroende på hur många rutor jag tog från början såklart) för att spara på papperet.

Jag hade nog aldrig lyckats torka mig med en tuss/knöl utan att få äckelpäckel på fingrarna :o:nailbiting:
 
Jag viker tror jag. Tar tre rutor, och så viker jag om vartefter så att säga. Går åt minimalt med papper och blir rent utan att smeta ner fingrar eller händer :D

Jag har jobbat som städare och hade samma princip med städtrasor. Man viker på ett speciellt sätt så att man kan utnyttja trasans alla rena ytor :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 172
Senast: Pratsch
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 510
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 441
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp