Hur träffades ni ?

Känt varandra länge, träffades första gången för 14 år sedan, varit i samma pluton i Hemvärnet sedan dess, så har ju setts och umgåtts i den verkligheten rätt länge. Vi har alltid haft lätt att prata med varandra och jag har alltid haft ett gott öga för honom, men han har varit upptagen så det har inte varit mer med det. Började prata mer för typ ett år sedan, när jag bröt ihop och mådde rätt dåligt, i samma veva skilde han sig från sin fru och det visade sig att han gillat mig i alla år utan att riktig erkänna det för sig själv och på den vägen är det...Ihop sen 9 månader, hoppas på många fler:love:
 
Vi träffades genom en veterinär vi båda jobbade med. Hon tog med sig en kiropraktor som kikade på några av mina rehabhästar. Jag brukar lita på den vet normalt men jag är superskeptisk mot hästbehandlare iom så otroligt många inte direkt impat. Den här impade dock. Vi testade honom gemensamt med de hästar jag visste vad som felade i träning, hon hade undersökt etc. Han nailade allt på dem.
Då började jag ta honom på allvar. Han var både smart, extremt kunnig, rapp i huvudet och jäkligt rolig.
Han insåg att jag kunde min grej och respekterade mitt jobb. Vi klickade som människor, på vänskaplig front iaf för min del. Vi hade båda andra förhållanden då. Han trodde aldrig jag skulle vara intresserad iom att det är en stor åldersskillnad mellan oss.
Veterinären förstod att han var förtjust i mig och fick med honom till vårt stall ofta iom det. Vilket hon skvallrade om till mig med. Att han ville komma för att träffa mig.
Efter några år ville jag lämna stan då jag fyllde år och fly firande iom halv ålderskris. Jag är rätt impulsiv. Så när han bjöd ut mig till gården på landet sa jag absolut! Han fixade fin födelsedag och jag som inte trott det skulle vara mer än ngt vänskapligt ändrade mig.
Det är väl 3,5 år sedan nu. Och han är fortfarande en av de roligaste jag vet. Vi bor ihop, jobbar ihop etc. Jag som brukar tröttna extremt fort är aldrig uttråkad med honom. Vi lär oss ständigt av varann och vi har så kul med vår sjuka humor.
 
Första långa förhållandet (och äktenskapet) - på fest hos gemensamma kompisar, i tonåren.
Andra långa förhållandet (och äktenskapet) - på min brors bröllopsfest, vi var enda singlarna.
Nuvarande partner - på Quizkampen. :D
Hur träffas man på Quizkampen ?? Underbart :)
 
I en skog i Jämtland då det var -40... :D

Jag är geolog, han är diamantborrare och jobbade åt mig. Det var svinkallt, allt var fruset och det mesta var allmänt jävligt och krånglade. På något vis registrerade han att jag var en kvinna som ev kunde vara lite intressant och började prata med mig när jag var ut och hämtade borrkärnor. Det blev så långa samtal att hans hjälpare tom började borra några gånger (vilket han normalt aldrig gjorde) för han blev less på oss! :rofl: Jag var dock rätt motspänstig pga tidigare karlar men till slut var väl jag tvungen att medge att han var ju rätt trevlig så när jag blev inbjuden till att fira påsk hos honom sa jag ja. Vi har varit ihop sedan dess, dvs stått ut med varandra i 8 år nu ;) Det flyger gnistor ibland för vi har samma humör... hans syster var chockad över att vi inte grälat under husbilssemestern :angel: Att vi är särbos underlättar förmodligen förhållandet även om det också är jobbigt bitvis. Vi har båda stort behov av space och egentid.

Dock är jag fortfarande lite grinig över att han inte ens kom ihåg mig från 2008 när vi jobbade på samma projekt :cautious: :p Jag kom nämligen ihåg honom från den svängen... det är lite svårt att glömma någon i cowboyhatt och fransjacka som ska iväg och jaga björn :laugh:
 
helgon.net 2003-2004 typ. Vi träffades IRL en gång då, men så rann det lite ut i sanden och sen träffade jag en annan som jag blev tillsammans med. Vi höll dock alltid kontakten, och när det för ca 9 år sen tog slut med min dåvarande, så träffades vi igen och har nu varit tillsammans i 8 år :)
 
Det var lördagen den veckan jag tog studenten 2008. Min dåvarande pojkvän var chaufför åt honom den kvällen så jag åkte med i hans bil. Jag tyckte han betedde sig som en idiot den kvällen och undrade vad det var för folk min ex pojkvän jobbade med :p Men det blev så att vi umgicks en del kommande året och sen blev vi tillsammans. Vi har varit ett par i 9 år, gifta i 5 år och har två barn på 6,5 resp 3,5 år :love:
 
På jobbet, samma arbetsgivare fast olika arbetsuppgifter och olika arbetsplatser.

Maken flyttade hit tack vare jobbet från Dalsland med sin dåvarande sambo 2005, jag hade jobbat för arbetsgivaren sen 2004. Vi träffades då och då under de första åren när vi hade gemensamma möten etc så vi visste om varann och lärde känna varann kollegialt.

2008 separerade han och hans sambo, sommaren/hösten 2009 började han uppvakta mig. Jag var inte romantiskt intresserad öht till en början och när han bjöd på middagar osv så sa jag "bara så du vet så är detta ENDAST vänskapligt och för att jag gillar mat" :D .

Sen efterhand så upptäckte jag mer och mer vilken fantastisk person han var och vi hade riktigt roligt ihop när vi umgicks, så efter en tid utvecklades umgänget från kompishäng till dejtande. Nyårsafton 2009/2010 kom vi överens om att vi var ett par, februari 2010 flyttade vi ihop, maj 2010 köpte vi vårt första hus, i augusti 2012 gifte vi oss och i september 2013 köpte vi vårt nuvarande hus.

Så snart 9 år som ett par och 6 år som gifta :) .
 
Vi träffades i Kungens Kurva i Sthlm när vi var ute med våra volvos och sladdade i snön. :D

Ingen av oss trodde de skulle bli något seriöst då vi var väldigt olika då egentligen. Dock flyttade vi ihop nästan direkt och fick barn ett år senare. Nu har det gått 4 år och vi har gått från hyresrätt via bostadsrätt till villa och nu har vi hästgård sen ett år tillbaka. Gifte oss gjorde vi 6 mån efter vi träffades och barn på 2 och 3 nu! :)

Volvon är kvar av nostalgiska skäl och får fortfarande åka brett om vintrarna, med barnen utanför givetvis! :)
 
Fredagen den 3 juli 2009 satt jag på en mur här i Västerås och tittade på Power Meet-cruisingen. Jag var på pissdåligt humör och det kom fram en halvjobbig halvfull kille som ville bjuda på whiskey. FUCK OFF tänkte jag då. Nu, 9 år senare, så är jag gift med den där killen och han är världens bästa pappa till våran son. :)
 
Tinder! Vi chattade tills han slutade svara och eftersom jag var övertygad om att han var en upptagen man med begränsat med tid för småsnack och kanske svår att hitta en tid för vindejt med så skrev jag ”Frukost innan jobbet på onsdag?” och så blev det!

Det var förresten ett år sen i morgon! Kanske får kila ner till franska bageriet på hörnet och köpa lite överraskningsfrukost.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 851
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 631
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp