Bukefalos 28 år!

Hur tvättar ni era sammetsschabrak?

Tvättar alla schabrak i 30C möjligtvis det vita i 40C.
 
Jag brukar tvätta i 30 grader, tycker det är så lätt hänt att grejjerna blir fula och noppiga å så annars... brukar också borsta av schabraken så mkt som det går innan... så inte alla andra grejjerna blir alldeles håriga :)
 
Det brukar stå på en liten lapp som är fastsatt på schabraket, hur många grader det ska tvättas i. :)
 
Ja jag brukar oxå tvätta hästgrejerna i 40 men blev lite osäker på sammetsschabraken.. Hittade inget tvättråd på dom.. Men då kör jag dom i 40 med så får vi se ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag har fått en mattespad av grannen, som jag tänkte tvätta innan användning. Men det är helt omöjligt att få upp dragkedjan...
Svar
4
· Visningar
600
Senast: Valle
·
Tjatter Jag läste att kallaste temperaturen i Sverige nu är ca - 43 grader. Så... vem på buke har det kallast nu? Någon som bor där det är - 40...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
23 622
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 055
Senast: Fetaost
·
Utrustning Vilken är den bästa tvättpåsen? Jag tvättar mycket eksemtäcken och är trött på att maskinen blir full med päls. Köpte en påse på...
Svar
11
· Visningar
699
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp