Bukefalos 26 år!

Hur vanligt är det med kreditkort?

Har du ett kreditkort?

• Jag har ett kredikort/flera kreditkort.

Röster: 133 55,2%
  • Jag har bara bankkort.

Röster: 108 44,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    241
Jag har 2 kreditkort, ett MC på SEB och ett ICA, som också funkar som betalkort hos ICA.
Jag gillar försäkringen som ligger på kortet och att kreditkortsföretaget får skydda mig mot scams. Och att på utländska hotell och biluthyrningar kräver de kreditkort så vitt jag varit med om.
Ibland betalar jag in innan fakturan kommer (så gott som alltid på iCA). Ibland är det skönt att ha en reserv vid större inköp.

Jag la in mitt kort på apple pay så fort min bank äntligen gick med på det dvs för någon månad sen.. 🙄 Sen dess har jag inte tagit upp kortet ur plånboken. Sjukt smidigt fast jag är gammal. 😉

Jag använder kort, eller Swish. Skulle nog faktiskt aldrig komma på tanken att använda Google pay (eller liknande), det är inget för mig.
Google/samsung/apple pay innebär att du använder ditt kort men i digitalt format. Den största skillnaden är att jag inte behöver ta med mig både kort och mobil och jag har slutat tappa bort mitt kort (okej jag hittade det för det mesta, men några gånger så tappade jag bort det på riktigt).

Liknande trådar

Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 744
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
9 904
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 586
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2
Svar
39
· Visningar
3 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Epilator till underlivet
  • Söker: socialt husdjur
  • Sytråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat