YlvaG
Trådstartare
Jag satt och funderade lite och drömde mig bort till när jag äntligen har råd att ha egen häst och det kanske även är dags att flytta (både jag och sambon är skapligt trötta på Uppsala). Satt och tänkte på för och nack-delar med att bo där jag helst av allt vill bo: Hälsingland. Det blev en jäkla massa fördelar. Men eftersom det är distans jag har gått och förälskat mig i så vill man ju ha vettiga träningsmöjligheter i form av bra ridvägar, ev. distansare att rida med i bland? Det som ju är så kanonbra med att bo här i Uppland är ju helt klart Rönningen och alla deras träffar, träningsritter etc. Jag som ju är helt ny och tom hästlös har ju ingen aning om hur det sur ut i resten av landet.
Så nu vill jag gärna att ni berättar om hur ni har det där ni bor. Eget stall? Träningskamrater? Bra ridvägar? Snörika vintrar eller en enda lång höst?
Berätta gärna lite allmänt om hur det är att vara distansryttare just där ni bor.
Så nu vill jag gärna att ni berättar om hur ni har det där ni bor. Eget stall? Träningskamrater? Bra ridvägar? Snörika vintrar eller en enda lång höst?
Berätta gärna lite allmänt om hur det är att vara distansryttare just där ni bor.