Hur varmt har ni? Vad är det för väder hos er?

Bukefalos 30 år!

Jag tycker det har varit en helt fantastisk sommar med omväxlande sol och regn 😍
Just nu är jag utomlands men även de varmaste dagarna har temperaturen varit behaglig hemma inomhus, har inte ac.
Jag trivs i värme, rider, tränar och gör saker precis som vanligt.
Regnet har gjort att allt har vuxit bra och skördarna är rejäla så ingen stress för vintern.
Japp, skördarna blev bra och det är toppen :) ! Med den kalla torra våren kunde det ju ha blivit hur dåligt som helst - tur att det vände!!

Har haft 27 grader inne nu nästan 2 veckor och har svårt att få ner tempraturen tyvärr.

Gillar de mesta väder men när det är såhär varmt inne tycker jag det är jobbigt. Tur jag kan fly till stugan när ja inte jobbar.
Kommer köpa AC främst för hundens skull

Blir bara mer och mer kär i att bo i ett timmerhus. :love: Det jämnar ut temperatursvängningarna och håller skönt klimat inne. Trots att det har varit flera dagar med >30 ute i skuggan så håller min 1800-talsstuga sköna 24-25 inne, alldeles av sig självt. :heart🙏

Jag älskar värmen som vi har nu! Men är ändå tacksam för att de som byggde vårt hus behöll flera stora träd på tomten, vilket gör att vi har det relativt svalt i huset och även mycket skugga och sval luft på tomten.

Tidningarna varnar för ev skyfall. Inga spår av detta här iaf. I skuggan 28 och i solen icke mätbart. Termometern på väggen slog i taket. Klarblått så långt ögat når.

Vi har AC i sovrummet och det är verkligen räddningen. Jag pallar inte att både stå ut med olidlig värme och inte få sova. Till och med jobbet har blivit uppvärmt, där är det annars alltid kallt. Inget orkar man göra och allt man hade planerat har spruckit. Jag gillar verkligen lagom :arghh:

Runt 27-28 grader, är perfekt för mig också. Fantastiskt väder :) Tyvärr så vänder det väl snart verkar det som men hunden kommer gilla det. Han vill inte vara utomhus just nu utan vill vända och gå hem även om vi går i skuggan i skogen.

Just nu 27grader. Det mullrar och jag inväntar regnet men solen lyser. Det har varit fullkomligt vidrigt sen förra veckan. Det har fläktat lite lätt men det räcker inte på långa vägar. Kan inte röra mej utan att det rinner av mej och jag har legat i migrän halva veckan. Knappt nått syre heller. Inne är det klibbigt och syrefattigt när inte fläkten är på. Har dragit för alla fönster men det hjälper inte. Tunna väggar så värmen går rakt in. Är så less på att inte kunna göra något. Sjukt mycket insekter när man ska rida så det går Knappt heller.

Torsdag 24/7-25
Här är det sol och 27˚ ute.
Inne 28˚.

Önskar mig svalare väder, 20˚ vore lagom. Gärna kallare på natten. Tack!
Just nu 24.4 ute och 28 gr inne 🥵
Var gul varning för skyfallsliknande regn men det har varit strålande sol hela dagen. Idag också 🥵

Runt 28-30 grader ute. Inne ligger det väl runt 23-24 tror jag. Det är det vi säger åt aggregaten att hålla i alla fall 🙈 men ja det tar ju emot att gå ut i värmen måste jag säga.

Såg ut som att det skulle bli svalare, men icke. 27 grader ute just nu och 28 grader inne. Lever på glass och yoghurt. :(

Jag gillar värme, men inte om jag ska göra saker. Timmarna i stallet är tuffa och ponnyn får vara ledig.

Åkte ut til stugan igår och sovit så bra då det äntligen är lite svalare 🥰
23 grader här idag och det har blivit långpromenad, svampplockning, målat en sida av stugan och nu blir det nog en sväng i skogen igen!

25 ute och 28 inne. För ca 1,5 timme sen slog blixten ner 77 m från mig. Det hördes rätt bra … :crazy: fast när jag kollade ut så var himlen blå med ljusa moln. Skumt.
Jag har hört/läst att blixten kan slå ner en eller flera mil från där urladdningen är så den kanske gick på snedden en sträcka.

Supervarmt i Arvika och många hotellgäster klagar på att det är för varmt på rummen, på att det är fullbokat (så att man inte kan byta till ett svalare rum), på att det inte finns parkeringsplatser kvar, på att städningen är för dålig, finns för lite filtar till uteserveringen och allt annat möjligt. Det är som att folk tar ut jobbigheterna med värmen på de som kommer i vägen. Både logiskt och helt ologiskt.

Supervarmt i Arvika och många hotellgäster klagar på att det är för varmt på rummen, på att det är fullbokat (så att man inte kan byta till ett svalare rum), på att det inte finns parkeringsplatser kvar, på att städningen är för dålig, finns för lite filtar till uteserveringen och allt annat möjligt. Det är som att folk tar ut jobbigheterna med värmen på de som kommer i vägen. Både logiskt och helt ologiskt.
Heat rage. Vi ser gott om det i Skottland när temperaturerna går upp.

Bara 27˚ inne nu och 21˚ ute. Rätt molnigt ute och det blåser lite, lägligt nog rakt in genom det öppna vädringsfönstret. Så skönt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka