Hur varmt har ni? Vad är det för väder hos er?

Bukefalos 30 år!

Här har jag det just nu 33 grader varmt, fruktansvärt och hemskt och jobbigt och vinden står still. Dessutom är det såhär kvalmigt och kvavt pga att det regnade och åskade förut, hade önskat att det skulle svalna lite men det blev änna värre.

Här har jag det just nu 33 grader varmt, fruktansvärt och hemskt och jobbigt och vinden står still. Dessutom är det såhär kvalmigt och kvavt pga att det regnade och åskade förut, hade önskat att det skulle svalna lite men det blev änna värre.
Gick ut på altanen. Trädäcket är så hett att det bränns under fotsulorna. Vattnade det som behövdes och skybndade in igen.

Jsg har golvvärmee ansluten till det vattenburna. Pannrummet är kallt så golven är kalla. Alltid något
Betongplattan framför vedspisen är alltid kall. Till hundens glädje.

28 grader, och det känns som att jag ska smälta bort. Men mina hundar.... Nerrakade förra veckan. De hjässar inte ens. De undrar vad jag är besvärad för?

Var precis ute och matade hästar och jag upplevde att det är värre nu :( . De var svettiga inne i stallet så jag blötte ner dem lite... Jättekonstigt väder. Det till och med duggregnade för en stund sedan 🤪 Samtidigt som solen sken.

40 grader missades knappt.
Screenshot_20260627_153550_Weather.webp

Jag har jobbat hela dagen, och kört rätt långt i bil. Nu måste jag gå och mocka lösdriften och kolla alla hästar. Det känns helt ogörligt, varmfuktigt och tungt och svettigt.

Jag har jobbat hela dagen, och kört rätt långt i bil. Nu måste jag gå och mocka lösdriften och kolla alla hästar. Det känns helt ogörligt, varmfuktigt och tungt och svettigt.
Luften har verkligen ändrats här under eftermiddagen. Tidigare idag var det liksom "bara" brännande stekande hett - och torrt. Men längre fram på eftermiddagen blev det väldigt, väldigt klibbigt och fuktigt också :wtf:

27 grader och luften står stilla. Har behövt starta stora bröliga ac:n för första gången i år. Yngsta dottern säger att det känns som att hon har feber men det är "bara" värmen. Längtar efter svalare temperaturer imorgon förhoppningsvis...

Hela höskörden i småbal uppkörd på loftet igår och idag i värmen från helvetet. Känns som man druckit en halv kubik vatten och dricka och ändå hela tiden uttorkad och när man har allergi mot hö är det en utmaning även utan värmen. Nu kväll och sol och bok.

Men nu är sådär 780 balar uppe på loftet i alla fall.

Luften har verkligen ändrats här under eftermiddagen. Tidigare idag var det liksom "bara" brännande stekande hett - och torrt. Men längre fram på eftermiddagen blev det väldigt, väldigt klibbigt och fuktigt också :wtf:
Hästpysslet gick lättare än väntat, faktiskt. Det lättade lite och blev något svalare, framåt kl 21 och någon timme framåt.

Bäst är ju att det tvååriga lilla russet hänger efter mig som en hundvalp. Ingen risk att man känner sig ensam, inte!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka