Husköps-tråden del 2 :)

Vi har haft två mäklare ute hos oss nu för värdering, den ena trodde hon hade spekulanter som skulle kunna vara intresserade av affär innan man lägger ut på hemnet, tänk om det skulle gå så lätt ändå :nailbiting:

Har också ansökt om lånelöfte så man vet om det går at lägga bud innan vi sålt nuvarande hus.
Sen var det det där med att skaffa jobb på andra orten också 🙄 Jag kan nog fortsätta sitta mycket hemifrån och pendla upp till Sthlm 1 ggr/vecka, men sambon behöver hitta något nytt i sådant fall.

Åhhh, så mycket svåra val 😰
 
Har två husvisningar inbokade nästa vecka, lånelöftet klart och nu är det bara att se hur fan det här ska gå! :D

Irriterar mig mest på folk som skriker rakt ut när de får reda på att jag ska bo i hus själv. Vad är detta, 1821??

Det här står jag också inför, fast jag är tvärtom ganska osäker på om jag fixar att bo i hus själv. Tomt som ska skötas, snö som måste skottas, underhåll och renoveringar osv. Men det skrämmer inte dig?

Fö backat från just ett hus nu men främst på grund av läget, det var alldeles lagom stort!
 
Det här står jag också inför, fast jag är tvärtom ganska osäker på om jag fixar att bo i hus själv. Tomt som ska skötas, snö som måste skottas, underhåll och renoveringar osv. Men det skrämmer inte dig?

Fö backat från just ett hus nu men främst på grund av läget, det var alldeles lagom stort!

Skrämmer skiten ur mig men vafan, learning by doing tänker jag :) Jag kommer flytta från Malmö till mindre ort, en av fördelarna med flytten var just att ha råd med eget hus. Vi kan starta en hjälp husnoobsen-tråd :D
 
Gör ett försök att blåsa liv i tråden! Hoppas det är fler bukefalister som letar bostad, jag ska köpa mitt första egna hem och är väldigt grön med en ynka visning i ryggen. Känns lite skrämmande och stor process, så hoppas vi är fler som kan älta och hoppas! :) Den visning gav inte heller något kan jag ju nämna, utan letandet har väl precis börjat..
Håller på och letar hur med lite mark till hage. Vi har titat på rätt många under åren och insett att man alltid måste kompromissa med något. Tycker det är skrämmande att man måste bestämma sig så himla snabbt!

Var och tittade i helgen och håller just på med budgivning, men är inte högst juts nu... avvaktar lite. Vi har letat i några år nu, det finns inte så mycket på marknaden. Blir det inte detta kanske det går att hoppas på att det dyker upp fler nu när det våras.
 
Har två husvisningar inbokade nästa vecka, lånelöftet klart och nu är det bara att se hur fan det här ska gå! :D

Irriterar mig mest på folk som skriker rakt ut när de får reda på att jag ska bo i hus själv. Vad är detta, 1821??
Jag fick också en del såna reaktioner när jag köpte hus. Verkar som att reaktionerna bara kommer när det är en kvinna som köper hus? :confused::banghead:
Kan meddela att jag nu bott sju år i mitt hus utan katastrofer. En del saker lär man sig att fixa själv och går inte det så finns det hantverkare att ringa :)
 

Liknande trådar

Svar
760
· Visningar
39 322
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
325
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp