Huva med stora öron

Bison

Trådstartare
Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror hon skulle uppskatta en huva som skydd.
Helst skulle jag vilja ha något som är hyfsat vattentätt, dvs inte bara en vanlig bomullshuva.
Vet att det finns travhuvor och vi har en butik här som säljer men de är ju inte så himla snygga så jag tänkte börja med att kolla här om någon har något annat förslag 😊

1000014071.jpg
 
Nelly har långa öron och vi har några väldigt strechiga huvor från eskadrons sommarkollektioner som passar åsneöronen, men de är nog inte vattentäta (inte heller ljuddämpande).
Har en ljuddämpande från kentucky som nog är bra mot regn. Den har liiite korta öron för min åsna, går att använda men sitter inte helt still eftersom öronen är åt det mindre hållet.
Har en annan ljuddämpande som nog också är bra vid regn, men minns just nu inte märket.. Kan koll! Den har väldigt stora öron. De är linsom breda också så det blir ännu mer älgliknande😅

Jag har varit sugen på att köpa luva från lemieux, de finns i XL och verkar bra enligt måttabell, men oklart hur de är mot regn.
 
Nelly har långa öron och vi har några väldigt strechiga huvor från eskadrons sommarkollektioner som passar åsneöronen, men de är nog inte vattentäta (inte heller ljuddämpande).
Har en ljuddämpande från kentucky som nog är bra mot regn. Den har liiite korta öron för min åsna, går att använda men sitter inte helt still eftersom öronen är åt det mindre hållet.
Har en annan ljuddämpande som nog också är bra vid regn, men minns just nu inte märket.. Kan koll! Den har väldigt stora öron. De är linsom breda också så det blir ännu mer älgliknande😅

Jag har varit sugen på att köpa luva från lemieux, de finns i XL och verkar bra enligt måttabell, men oklart hur de är mot regn.

Kolla den med breda öron 😄
Nu har hon ju litet huvud vilket gör att öronen ser ännu större ut men de är breda. Så långa, smala öron kommer inte bli bra heller 😅
Den behöver inte vara helt vattentät men trevligt om den inte blir dom en disktrasa, det tror jag inte heller kommer vara uppskattat 🙄
 
Min har också paraboler till öron och är ljudkänslig. På henne passar EquiXpert från Hööks. Equilines superbraiga fodrade huva är tyvärr alldeles, alldeles för liten för hennes bautaöron 😑
 
Jag har varit sugen på att köpa luva från lemieux, de finns i XL och verkar bra enligt måttabell, men oklart hur de är mot regn.

Tycker den ljuddämpande som jag har från lemieux borde vara okej med regn, materialet känns ganska vattenavvisande. Vi har dock inte testat nämnvärt eftersom vi inte är ute så mycket när det regnar.
 
Kolla den med breda öron 😄
Nu har hon ju litet huvud vilket gör att öronen ser ännu större ut men de är breda. Så långa, smala öron kommer inte bli bra heller 😅
Den behöver inte vara helt vattentät men trevligt om den inte blir dom en disktrasa, det tror jag inte heller kommer vara uppskattat 🙄
Ska kolla! Påminn mig om jag inte återkommer med svar inom några dagar🤪
 
Min har också paraboler till öron och är ljudkänslig. På henne passar EquiXpert från Hööks. Equilines superbraiga fodrade huva är tyvärr alldeles, alldeles för liten för hennes bautaöron 😑

Synd på den hemska loggan bara 😅
https://www.hooks.se/hast/hastutrustning/schabrak-huvor/huva-carl-jh-collection
denna är ju i neopren (öron) och mesh så den borde inte suga åt sig vatten. Den har stora öron i extrafull iallafall men blir kanske väldigt stor i övrigt då.
Jag har en sån om du är intresserad

Ja, det kan ju bli väldigt stort. Hon har cob i grimma och träns, inte särskilt brett mellan öronen 🤔

Tycker den ljuddämpande som jag har från lemieux borde vara okej med regn, materialet känns ganska vattenavvisande. Vi har dock inte testat nämnvärt eftersom vi inte är ute så mycket när det regnar.

Ska kolla på den.
Vi rider ute i alla väder, kan ju regna flera dagar i rad, döden med ridhus varje dag 😆
 
Synd på den hemska loggan bara 😅


Ja, det kan ju bli väldigt stort. Hon har cob i grimma och träns, inte särskilt brett mellan öronen 🤔



Ska kolla på den.
Vi rider ute i alla väder, kan ju regna flera dagar i rad, döden med ridhus varje dag 😆

Är gärna ute i paddocken alla årstider, men den blir lätt för klafsig. Rida ut vägrar damen utan sällskap, tyvärr.
 
Till min gamla giraff hade jag alla möjliga ljuddämparluvor och tyckte då att Paul Schockemöhles hade störst öron. Men det var ju några år sen.
 
Till min gamla giraff hade jag alla möjliga ljuddämparluvor och tyckte då att Paul Schockemöhles hade störst öron. Men det var ju några år sen.
Håller med om att Schockemöhles ljuddämpande huvor är stora. Köpte en i höstas till min valack men han ser ut som musse pigg i den och den är alldeles för stor. Har ES och Hööks och de passar perfekt.
Upplever Schockemöhlehuvan just som väldigt breda öron, men även långa.
 
Undrar om schokemöhle har ändrat storlek?
Hade till min grå med små öron och på honom satt den perfekt så den har jag avskrivit 😅

Le Mieux verkar luriga i storlek.
 
Undrar om schokemöhle har ändrat storlek?
Hade till min grå med små öron och på honom satt den perfekt så den har jag avskrivit 😅

Le Mieux verkar luriga i storlek.
Jag funderade precis på om inte min med väldigt breda öron kanske är en schockemöhle? Ska fösöka komma ihåg att kolla ikväll!
IMG_7242.jpeg
 
Jag kan mäta öronen på min Schockemöhle luva (som är blå) om ngn är intresserad. Mirre vill inte ha luva och dessutom har han små öron, sånna som det ryms en del rävar bakom..
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 526
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 905
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 322
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp