Huvudvärk som inte släpper

TeamLundVer

Trådstartare
Fick en kraftig förkylning förra lördagen och har sedan dess haft en hemsk spänningshuvudvärk som bara blivit värre för var dag. Till råga på detta har tabletter fungerat sämre och sämre till att nu inte fungera alls.

Vaknade i morse och konstaterade att förkylningen nog övergått till bihåleinflammation. Enligt 1177 så är det egenvård i minst 14 dagar så det är ju ett par dagar kvar innan jag är där. Behöver därför tips på vad som kan lindra under tiden.

Jag tar nässpray och kortisonnässpray.
Har provat Alvedon, Ipren, de två i kombination, naproxen. Nu hjälper inte ens naproxen i migrändos.

Är det något jag missat?
Något jag kan ta istället?
Börjar bli knäpp på denna huvudvärken nu...
 
Det kan nog vara en idé att kontakta VC i alla fall även om det inte gått 14 dagar, då dina symptom blivit värre och inte bättre. Om inte annat så vet de kanske hur du kan lindra symptomen.
 
Hade nog oxå kontaktat VC, du har ju redan provat "allt" man kan prova hemma och dessutom blivit sämre
 
Med så besvärlig smärta hade jag inte väntat ut ”minst 14 dagar”. Jag kan inte bihåleinflammation men det är väl inte spänningshuvudvärk du har, utan huvudvärk som beror på igenkloggade bihålor? Isåfall borde du väl behöva något lösande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart...
Svar
12
· Visningar
1 545
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Nu behöver jag lite bollplank och nej gravid är jag inte :-) I söndags hade jag ont i hela huvudet. Brukar inte ha det så ofta utan har...
Svar
8
· Visningar
4 509
Senast: Karma
·
Kropp & Själ Jag har huvudvärk ganska ofta, men de senaste två veckorna har det eskalerat. Och just senaste veckan har det eskalerat till nivån...
2
Svar
24
· Visningar
1 993
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag har sen.. vi kan säga runt årssikftet haft huvudvärk, i varierande styrka. Först var jag till läkare som tyckte lindrig...
Svar
13
· Visningar
2 876
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp