Bukefalos 28 år!

huvudvärk

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

hur brukar ni göra vid huvudvärk.. tar ni nån tablett ?
nu menar jag inte lindrig huvudvärk, utan rejäl bankande skallvärk. .
 
Sv: huvudvärk

Det gjorde jag säkert, varför inte ? Jag var däremot försiktig med migränmedicinen, men vanliga huvudvärkspiller bör inte vara nåt problem
 
Sv: huvudvärk

Jag tar ingenting.. Får vackert lida.. Har just legat utslagen i två dagar på grund av det, men jag vill verkligen inte ta medicin. Det enda som hjälper är antingen migränmedicin (och den är jätteförbjuden för gravida) eller Ipren (och det är ju inte heller bra att ta). Alvedon gör det bara värre för mig, så det är ingen idé att ta det. Annars "får" man ju göra det.

Men visst.. de säger att barnet inte mår bra heller om man har huvudvärk och att man ska ta tabletter, men jag vågar inte göra det i alla fall. Helt livrädd för att få ett missbildat barn eller något. Men en tablett gör säkert ingen skada?! :confused:
 
Sv: huvudvärk

panodil eller alvedon är väl det enda som får användas av gravida... INTE Ipren eller Ibumetin tex!
 
Sv: huvudvärk

Konstig att flera skriver att migränmedicin är olämpligt för gravida, eftersom min MVC läkare skrivit ut migränmedicinen Imigran till mig. Hon förklarade och visade i FASS att det var helt ofarlig att använda vid graviditet. Så om man har stora problem med huvudvärk under graviditet är det bäst att prata med läkarn på MVC, för det finns upoenbarligen alternativ.
 
Sv: huvudvärk

Läser man på förpackningen, så avråds man från att ta t.ex. Ipren och Treo under te tre sista månaderna av graviditeten (pga att det kan öka blödningar i samband med förlossningen, samt försvaga värkarbetet). Det är också lite större risk för missfall om man tar Ipren, Treo och liknande i början av graviditeten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har åkt på feber med tillhörande ledvärk och brutal huvudvärk. Undviker gärna värktabletter men tog en för ett par timmar sen för att...
2
Svar
20
· Visningar
737
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Jag började med minipiller, Azalia, när mensen kom igång efter Marodören för ca 6 veckor sedan och jag mår så skrutt. Huvudvärk...
Svar
4
· Visningar
549
Senast: bumpo
·
Kropp & Själ Jag har jättemycket huvudvärk och vet inte vad jag ska göra åt det. Det gör ont bakom höger öga och ibland bakåt tinningen. En gång har...
Svar
7
· Visningar
642
Senast: Lyan
·
Övr. Barn 4 åringen är superförkyld med en fruktansvärd hosta. Hon tycker såklart att det är jättejobbigt och blir ledsen vilket gör att hon...
Svar
4
· Visningar
644
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp