HW Duo eller Supreme?

Sv: HW Duo eller Supreme?

Beror väl på vad för häst man har och var man bor. Personligen gillar jag idén med Duo men efter att ha sett det i verkligheten att det är för varmt och för trångt skuret med det där innetäcket under. Jag hade dessutom gärna sett att innetäcket haft gjord så att man kunde använda det separat. Mitt fullblod som inte är sådär jättefrusen av sig och dessutom har lätt för bogskav skulle definitivt passa bättre i ett supreme. Min stora irländare skulle inte passa i något av dem :crazy:

Vad är det för häst du har köpt?

Jag måste bara säga att jag är avis på hela din pengasituation... Tänk vad härligt det hade vart att slippa oroa sig över hurvida pengarna räcker månaden ut eller inte, att välja mat eller en räkning att betala.

Jag hade valt ett duo, eftersom du kan ha det som vanligt regntäcke sen..=)

Jag har supremetäcket och det är fantastiskt :bow:
Allt blött bara rinner rakt av hästen, det blir aldrig blött som en del andra täcken blir (t.ex. Rhino kan man se en blöt "fläck" på ryggen efter snö/regn), det är suveränt.

Nu har du fått frågan i flera trådar... Vad är det för häst du har???
Tycker f ö att bägge täckena verkar bra, men åt helsicke för dyra, de kan omöjligt vara värt flera tusen mer än vanliga täcken...

Jag har båda två, den ena har Supreme och den andra har Duot. Båda funkar superbra och är varma och gosiga, känns extra bra att de har hals när de är nyklippta. Duot är lite jobbigare att sätta på och vika ihop, innetäcket trillar gärna ut lite men det är marginellt. Jag skulle köpa duot så slipper du köpa ett till täcke att ha när det är lite varmare:)

Men å andra sidan behöver man inte köpa nya täcken på en herrans massa år, det går inte att jämföra med andra märken.

Kanske det, men de går la sönder det också när de leker i hagen? Det enda täcket jag har haft som håller för lek och bus i många år är Bucas, 10 år brukar mina hålla...

Bucas har stigit lika mycket i pris som Horseware så det är samma skrot och korn.
Mitt täcke går iofs ensamt :p Men har inte gjort det hela tiden, tre säsonger har det hållt och två av dom med andra hästar i hagen. Impregneringen håller lika bra som första året.
Inget täcke håller om man har en häst i hagen som äter upp täckena. Men mitt Supreme är det enda som min häst inte lyckats tugga upp i fram, vilket han gjort med alla andra.

Har båda täckena hemma. Tycker att Duot är superbra etersom det är lättare att tvätta. Tvättar ju bara innertäcket och det får ju plats i maskinen hemma. Bra att inte yttertäcket då blir tvättat så ofta, slits mindre. Det kommer at komma fler innertäcken med mindre fyllning att köpa till i höst. Mitt sto som är väldigt nätt och fick skav avv alla andra täcken har inte fått skav av detta. Köpte det från Strömbacka (eller vad det heter) i Örebro för 2400:-

Ja det är värt mer pengar ;)
Vi har några Horsewear Orginal i stallet som är ca 15 år gamla och fortfarande lika bra. De går iof. oftast ensamma.
har också skaffat ett par nya i år som är helt super täcken verkligen. Har inte läckt in något alls trots all snö som har kommit. :bow:

Jag hade nog inte tagit Duo, tycker det verkar blir klumpigt.
Bättre då att ha ett bra vintertäcke som det inte behövs täcke under, då blir det alltid mer skav, och sen ha ett annat täcke när det blir varmare.

Jag hade det röda rambo täcket till Missy och det gick aldrig sönder trots att hon var en riktig täckesmördare tror faktiskt att de täcket är det ända som höll under den tiden jag hade henne.

Kan säga att buckas täckena tog hon sönder på 2 veckor:angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Deimion
·
Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Lillstrumpa
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 058
Utrustning Jag undrar om det är någon av er som har erfarenhet från Shires och HW täcken? Jag har sen tidigare täcken från HW i deras Amigo 1200D...
Svar
17
· Visningar
2 211
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?