Bukefalos 28 år!

Hyra bostadsrätt i andra hand

Pancakes

Trådstartare
Jag är på jakt efter lägenhet och ska kolla på bostadsrätt som hyrs ut i andra hand. Vad ska jag fråga om? Ska jag förbereda några intyg på mig själv (typ kreditupplysning eller liknande) för google säger mig att jag måste godkännas av bostadsrättsföreningen. Andra bra grejer att tänka på?
 
Jag är på jakt efter lägenhet och ska kolla på bostadsrätt som hyrs ut i andra hand. Vad ska jag fråga om? Ska jag förbereda några intyg på mig själv (typ kreditupplysning eller liknande) för google säger mig att jag måste godkännas av bostadsrättsföreningen. Andra bra grejer att tänka på?

Föreningen måste godkänna att lägenheten hyrs ut i andra hand. Få föreningar bryr sig om andrahandshyresgästens ekonomi, eftersom det är medlemmen som står för avgiften.

Jag hade krävt att få se skriftligt på att lägenheten får hyras ut i andra hand.
 
När jag bodde i andra hand (ca fem år sen) ville fastighetsägaren (en av de största i stan) bara att det skedde i ett år. Så jag hade velat veta om det fanns nån tidsbegränsning.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom hyresmarknaden är helt hopplös funderar vi på att köpa en lägenhet och hyra ut åt vår dotter, då vi är väldigt trångbodda. Där...
2
Svar
30
· Visningar
2 793
Senast: Lobelia
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
369
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
858
Senast: mysboll
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
805
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp