Hyra ut parkering i andrahand

Bukefalos 30 år!

kolblakkur

Trådstartare
Parkeringen som tillhör min lägenhet kommer snart att stå helt tom då bilen ska säljas. Jag tänkte då hyra ut den, vilket är okej för bostadsrättsföreningen. Dom lägger sig ej heller i hur mycket man tar betalt för den.

Den kostar mig bara 100:- i månaden. Hur hade ni gjort; hyrt ut för 100:- eller hade ni tagit lite extra? Det kommer snart att bli lite svårare med parkering i området då ”ödetomten” mitt emot blivit såld och ska bebyggas, så möjligheten att stå där kommer att försvinna.

Skulle gissa att man måste ta en skälig hyra så man inte blir återbetalningsskyldig. Så på den hyran kan man nog inte tjäna så mycket extra.

Min parkering jag hyr kostar 550 kr/månad och jag betalar 850 kr. :crazy:

Är tanken att du vill tjäna pengar? I såna fall kan du ta en rejäl ökning och sen se om nån vill hyra den. Hellre det än att höja i efterhand som min hyresvärd gjorde.

Min ursprungliga tanke var att hyra ut till självkostnadspris men samtidigt vet jag hur struliga folk kan vara….

Jag tänker att om parkeringen är så pass billig så kanske en hundring extra? Om det finns ett behov av att hyra parkering i området.

(Jag skulle nog inte kunna ta extra i dagsläget, eftersom det finns lediga platser att hyra av hyresvärden på samma parkering.)

Parkeringen som tillhör min lägenhet kommer snart att stå helt tom då bilen ska säljas. Jag tänkte då hyra ut den, vilket är okej för bostadsrättsföreningen. Dom lägger sig ej heller i hur mycket man tar betalt för den.

Den kostar mig bara 100:- i månaden. Hur hade ni gjort; hyrt ut för 100:- eller hade ni tagit lite extra? Det kommer snart att bli lite svårare med parkering i området då ”ödetomten” mitt emot blivit såld och ska bebyggas, så möjligheten att stå där kommer att försvinna.
Hade hyrt ut för marknadspris och skrivit kontrakt.

Jag skulle hyra ut för marknadspris. Att den bara kostar dig 100 kr i månaden tycker jag inte påverkar. Du har ju betalt för din lägenhet och om parkering ingår i det (med en kostnad på 100 kr) så har du därmed även betalt för parkeringen.

Man får inte hyra ut parkeringar i andra hand till vilka priser som helst, tror det är väl runt en 15% eller något man kan lägga på i andra hand. Risken är annars att du blir återbetalskyldig. Spelar mindre roll i det läget om föreningen godkänner att du tar vilket pris som helst.

Ta betalat för två månader i taget så slipper du kontakta människan mer än nödvändigt iallafall.

Parkeringen "ingår" alltså och går inte att säga upp separat?

Jag kan inte lova bort parkeringen i ett halvår då jag eventuellt kommer att flytta lite längre fram.
Det gör det lite svårare. För platsen blir ju betydligt mindre attraktiv att hyra när det finns risk att det blir på kort tid.
Misstänker att den som är så desperat att man betalar mer än normalt pris vill ha platsen en längre tid. Speciellt om det ska bli svårare att parkera i området.

Det gör det lite svårare. För platsen blir ju betydligt mindre attraktiv att hyra när det finns risk att det blir på kort tid.
Misstänker att den som är så desperat att man betalar mer än normalt pris vill ha platsen en längre tid. Speciellt om det ska bli svårare att parkera i området.
Alltså får jag inte den uthyrd så får jag inte, jag bryr mig inte som så. Men har grannar i föreningen som uttryckligen har önskat möjligheten att hyra en parkeringsplats till, utöver den som ingår i lägenheten. Jag tänker att 200:- känns ganska rimligt för besväret att vara hyresvärd.

Alltså får jag inte den uthyrd så får jag inte, jag bryr mig inte som så. Men har grannar i föreningen som uttryckligen har önskat möjligheten att hyra en parkeringsplats till, utöver den som ingår i lägenheten. Jag tänker att 200:- känns ganska rimligt för besväret att vara hyresvärd.
Har du grannar som uttryckt sitt intresse så är ju bara att köra på, tänker jag :up: .

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka