Jag betalar 8000 kronor i hyra, då tillkommer elräkning men hyresvärden står för sophämtning. Dock hyr jag ett hus med stall, så jag "slipper" ju betala stallhyra på det här sättet. I sista stallet jag stod installad i (med en häst, har nu två) betalade jag tusen kronor i ren kallhyra, allt annat fick jag bekosta själv precis som nu, plus att det var kollektivstall med stallpass så hade jag otur kunde jag få köra fyra mil tur och retur tre gånger på samma dag. Hade jag behövt ha min häst installad nu hade jag behövt stå i ett stall med möjlighet att köpa tjänster som in- och utsläpp och då räknar jag med minst 1500 per häst, förmodligen bort mot 2000, så ser man det så är ju min hyra rejält mycket mindre om man räknar bort stallkostnaden. Mindre än 5000 kronor hade jag inte fått en lägenhet för här i min stad, om jag inte hade velat bo i en etta i ett "sämre" område, vilket jag faktiskt inte vill. Har två syskon som bor i helt normala lägenheter i stan, inget extraordinärt eller extremt centralt läge på något sätt, de betalar ungefär 6000 för sina tvåor, så jag kommer nog ändå hyfsat bra undan med tanke på vad jag får för mina pengar.