Bukefalos 28 år!

I hundköpartagen!

M

maverick

Äntligen har maken veknat och det är dags att fundera på vilken ras vi skall ha. Själv är jag uppväxt med pudlar som förutom att vara kloka också har fördelen att inte fälla. Senaste hunden vi hade var en irländsk setter, vacker men en aning för stressad. Vad föreslår ni för ras som skall uppfylla följande (även om jag vet att man egentligen inte skall generalisera så): familjehund, klok och lättlärd, gilla att vara ute mkt. Är nyfiken på Airendaleterrier (stavning?) och Irish soft wheaten terrier (stavning?) någon med erfarenhet att dela med sig av? Hälsn Maverick
 
Sv: I hundköpartagen!

Jag har inga råd om vilken ras ni ska välja, däremot har jag ganska nyligen varit i samma situation som du/ni. Vi lyssnade oss för massvis, ringde olika uppfödare och ägare, träffade en massa olika vovvar av olika raser.

Vi är glada över att vi var så noga med att ta oss tid att välja ras. Vi var först inne på Malinois eller Rottweiler, men till slut blev det visst en Rhodesian Ridgeback... - och det känns hundra procent rätt för oss.

Lycka till!
Pinglan
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Har ägt 3 Grand danois, en blev bara 6 mån pga medfört njurfel. Den andra blev hela 10 år vilket är ovanligt för rasen, snitt...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund Vårat val står nu mellan Soft Coated Wheaten Terrier och Lagotto Romagnolo. Var på Sofiero i helgen och tittade på båda raserna = vi kan...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 124
Senast: Terja
·
M
Övr. Hund Innan NI började lämna dom och sedan jobba? Skall ta semester men blev osäker på hur länge? Valpen är en Irish soft coated terrier...
Svar
13
· Visningar
2 963
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp