Bukefalos 28 år!

I jobbsökarträsket

Jag sitter och söker det ena jobbet efter det andra, som jag inte vill ha. Jag gör ju seriösa ansökningar även om jag inte vill ha jobbet, men det suger. Tänk om jag skulle få jobbet? Tänk om jag hamnar på en plats jag verkligen inte vill vara på? Ekonomiskt är det bra förstås, men i övrigt kommer det inte medverka till mitt välbefinnande.

Med tanke på hur lite jag lockas av de jobb som annonseras ut, desto mer tror jag att jag borde starta eget. Den feta haken är bara att jag alltid är så trött och inte orkar ta tag i saker. Det är verkligen ingen bra grund att stå på om man ska driva eget. Som anställd är man piskad att jobba.

Och tyvärr är jag väl i läget att jag måste piskas för att något ska hända. Så sorgligt.
 

Tänker för övrigt att jag verkligen skulle behöva ett välbetalt jobb också så jag kan spara till pensionen och till att kunna gå hos en terapeut. Jag känner att jag misströstar. Insåg precis att jag varit deprimerad i över 5 år. 5 ÅR! Det är ju fan inte klokt. Och psykologen jag gick hos hjälpte mig inte alls. Så bortkastat. Hon svarade inte ens på frågan vilken terapi jag gick i hos henne.
 
Tänker för övrigt att jag verkligen skulle behöva ett välbetalt jobb också så jag kan spara till pensionen och till att kunna gå hos en terapeut. Jag känner att jag misströstar. Insåg precis att jag varit deprimerad i över 5 år. 5 ÅR! Det är ju fan inte klokt. Och psykologen jag gick hos hjälpte mig inte alls. Så bortkastat. Hon svarade inte ens på frågan vilken terapi jag gick i hos henne.
Det är verkligen en tuff situation du befinner dig i, Wille. Önskar dig flyt, glädje och energi. ❤️
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 108
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 870
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 051
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp